Nea Paideia-Glossa
Επιστημονική Ένωση Νέα Παιδεία
Ταυτότητα Αρχείο Τρέχον τεύχος Δραστηριότητες Συνδρομές Επικοινωνία Ειδήσεις Αρχική σελίδα
Περιοδικά Νέα Παιδεία - Γλώσσα

Nea Paideia-Glossa
-
-

Τεύχος 142

1. Κύριο άρθρο
1. Αγωγή Παιδείας
Σχόλια
2. Γ. Μπασλής: Επείγουσα ανάγκη διδασκαλίας του διαλέγεσθαι
3. Α. Στέφος: Σενάρια (!) για συνέντευξη υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Β/θμιας Εκπαίδευσης
4. Στ. Κερασίδης: Είναι το σημερινό Λύκειο μια χαμένη υπόθεση;
5. Σύνδεσμος Φιλολόγων Δράμας: Για το Πρόγραμμα Σπουδών της Τοπικής Ιστορίας
6. Β. Τσάφος: Ιστορική εκπαίδευση και ιστορική μνήμη: Η Ιστορία στην υπηρεσία του φανατισμού
7. Κ. Αγγελάκος: Ιδεοληπτικές συμπεριφορές στην Νεοελληνική γλώσσα των Πανελληνίων Εξετάσεων
Οι σελίδες των πειραματικών σχολείων
8. Μαρία Νέζη, Αλέξανδρος Καΐρης, Έφη Λαλιώτου, Διονύσης Λαμπρινίδης, Χαρά Νάτσινα, Κατερίνα Τρίμη-Κύρου: Καινοτομία και πειραματικό σχολείο. Βίοι παράλληλοι; Η αποτίμηση μιας δράσης στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο
9. Δραστηριότητες Πειραματικού Λυκείου Αγίων Αναργύρων
10. Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων: σύντομος απολογισμός
Ένα κείμενο κριτικού (αυτοκριτικού) αναστοχασμού
11. Κώστας Μπαλάσκας: Μεταρρυθμιστική Φλυαρία και Εκπαιδευτική Αφασία
Μεγάλο αφιέρωμα: η διδασκαλία της Ιστορίας στην εκπαίδευση
Στο τεύχος αυτό τίθεται ένα κεντρικό πολιτικό και επιστημονικό ζήτημα: ποιοι και γιατί απέρριψαν σιωπηλά το νέο πρόγραμμα σπουδών της Ιστορίας;
Η Νέα Παιδεία δημοσιεύει κατ'αποκλειστικότητα ένα κείμενο-σταθμό της ομάδας σύνταξης του προγράμματος.
12. 1. Εισαγωγικό σημείωμα: Κώστας Αγγελάκος, Η διδασκαλία της Ιστορίας θυσία στο βωμό ιδεολογικών σκοπιμοτήτων και προσωπικών τακτικών
13. Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Προγράμματος Σπουδών Κοινωνικών Επιστημών - Ιστορίας για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Το χρονικό μιας προσπάθειας για την αναμόρφωση της διδασκαλίας της Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση (αρχείο PDF)
14. Βασίλης Συμεωνίδης: Διδάσκοντας Ιστορία στα σχολεία της Φινλανδίας
15. Άγγελος Παλληκίδης: Προτάσεις για τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Ελληνική Εκπαίδευση
16. Βασιλική Σακκά: Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν ιστορία στο Λύκειο: σκέψεις πάνω στα αποτελέσματα έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
17. Μαρία Καβαλιέρου: Από τη προσέγγιση της "μεγάλης αφήγησης" στη διαδικασία της ιστορικής ερμηνείας. Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης και η συμβολή τους στην ιστορική έρευνα
18. Δήμητρα Καμαρινού: Η καλλιέργεια της κατανόησης του ιστορικού χρόνου στους μαθητές Δημοτικού - Γυμνασίου
19. Γκίκα Έλενα-Μπελογιάννη Μαίρη: Η ιστορική έρευνα στο σχολείο ως βιωματικής δράση: Η σχολική ζωή του Βαρβακείου 1934-2000
Ένθετο: Παιδαγωγικές αναζητήσεις
20. Πορτελάνος Σταμάτης: Το μάθημα των Θρησκευτικών στην εποχή της μετανεωτερικότητας - "θρησκευτικός γραμματισμός" στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών
Η Παιδεία στον κόσμο
21. Νατάσα Μερκούρη: Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα: ισότητα αντί ανταγωνισμού
Βιβλιοκριτικές
22. Η όψη και το φρονείν στο Σοφοκλή - Γράφει ο Ματθαίος Μοϊάνος
Σχόλιο
Κ. Αγγελάκος, Σχόλιο για την έκθεση
-
-

development: istomedia visit our Facebook page