ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Το Frankenstein Curriculum του μαθήματος της Ιστορίας

[18/4/2022]

Το Frankenstein Curriculum του μαθήματος της Ιστορίας

Δημήτρης Κ. Μαυροσκούφης, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ.

Περίληψη

Στο παρόν άρθρο επιχειρείται μια συνολική αποτίμηση των πρόσφατα δημοσιευμένων προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας για την υποχρεωτική και τη μεταϋποχρεωτική εκπαίδευση, καθώς και των συνοδευτικών οδηγιών και υποδείξεων προς τους εκπαιδευτικούς, που εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Το άρθρο διαρθρώνεται σε τρία μέρη: στο πρώτο αποσαφηνίζονται βασικοί όροι (Διδακτική, Curriculum), ενώ στο δεύτερο αναφέρονται συνοπτικά βασικά στοιχεία της θεωρίας του Curriculum (ορισμοί, φύση και λειτουργία, αρχές σχεδιασμού, μοντέλα κ.λπ.). Το τρίτο μέρος είναι αφιερωμένο στη συνολική αξιολόγηση των «νέων» προγραμμάτων, τα οποία, παρά τη σχετική ρητορεία, δεν ανταποκρίνονται στις αρχές των νεότερων θεωριών ούτε λαμβάνουν υπόψη τους τα πορίσματα των νεότερων εμπειρικών ερευνών ή τις συστάσεις διεθνών οργανισμών και επιστημονικών ενώσεων για την ιστορική εκπαίδευση.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο