Κυκλοφορεί το 4ο τεύχος της Λογοτεχνικής Νέας Παιδείας με αφιέρωμα στις νέες φωνές στον χώρο της λογοτεχνίας.
"Ο συγγραφέας γνωρίζοντας πως η λογοτεχνία είναι στη βαθύτερη ουσία της και μια μορφή μάθησης μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στη διαμόρφωση ηθικής ατμόσφαιρας που δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη και στην αναγνώστρια να υπερβεί το φύλο του/της και να εκτιμήσει αυθεντικότερα το λογοτεχνικό έργο".
"Μια νουβέλα υπό μορφή συνέντευξης. Μια υπόθεση καταπάτησης δασικής έκτασης στη Θεσσαλία. Μια τεράστια δικαστική διαμάχη. Παθογένειες και ελληνική πραγματικότητα με γνήσιο λογοτεχνικό ενδιαφέρον."
Πρόσκληση σε παρουσίαση βιβλίου.
"Η κουλτούρα προηγείται των άλλων εξελίξεων και διαμορφώνει ένα πλαίσιο για την ανάδειξη της ετερότητας."
Από τη συνέντευξη του Δημήτρη Τζιόβα στον Κώστα Αγγελάκο
Λογοτεχνική Νέα Παιδεία, τεύχος 3: Φύλο, στερεότυπα, ετερότητες, εκπαίδευση
Συνέντευξη του Δημήτρη Τζιόβα στον Κώστα Αγγελάκο.
"Η κουλτούρα προηγείται των άλλων εξελίξεων και διαμορφώνει ένα πλαίσιο για την ανάδειξη της ετερότητας"
Η Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο
Το σχολείο στη σύγχρονη λογοτεχνία
Το σχολείο ως καταφύγιο μέσα από τα κείμενα Χάρι Πότερ και η φιλοσοφική λίθος, Μυστικό καταφύγιο, Μις Πέρεγκριν-Στέγη για ασυνήθιστα παιδιά, Κοραλλιογενής ύφαλος και Μπρούντζος και Ηλιοτρόπιο.
Γράφει η Αγγελική Δαρλάση
"Από την πληθώρα των βιβλίων της ξένης πεζογραφίας που έχουν κεντρικό θέμα το σχολείο (μαθητές, δάσκαλοι, εκπαιδευτική διαδικασία...), επιλέγουμε τέσσερα, τα οποία προσπαθούν καθένα με τον δικό του τρόπο να ρίξουν φως σ΄ αυτή την τόσο δύσκολη και ταυτόχρονα γοητευτική διαδικασία που είναι η σχολική μάθηση."
"Ο δικός μας Μιχαλιός άνοιξε την πόρτα, χαμήλωσε το κεφάλι (πού το βρήκε τόσο μπόι ο αθεόφοβος!) και άραξε το πελώριο κορμί του σε δυο ξύλινες καρέκλες. Έκανα τις απαραίτητες συστάσεις, ποιος είναι, από πού μας έρχεται και γιατί μας κουβαλήθηκε μια τέτοια μέρα. Εκείνος σιωπηλός, κοίταζε τα τρύπια του άρβυλα, κοκκινίζοντας από ντροπή."
"Κάθε βράδυ γραφιάς, αλλά κάθε πρωί δάσκαλος. Κι αυτή ήταν η μαγεία. [...] Ο πιο σημαντικός σκοπός του δασκάλου Μουντέ ήταν η κραταίωση της αγάπης και συχνά υπενθύμιζε στους μαθητές του ότι: «Το μίσος το ίδιο, να δείτε, θα στραφεί κάποτε εναντίον του μίσους»."
"κυκλοτερής παλίρροια το σχολικό έτος
ποιοι μιλούν πίσω από τη μάσκα; φέτος ασφυξία
πέρυσι Μεακούτεκυρία;"
"Η μελέτη της Βενετίας Αποστολίδου (Η Λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο) αποτελεί εξαιρετική αφορμή για ανακίνηση της συζήτησης γύρω από το περιεχόμενο και την κοινωνική λειτουργία της ΝΕΦ. Το βιβλίο επικεντρώνεται στα χρόνια διαμόρφωσης της «νεαρής» επιστήμης (δεν έχει ακόμη συμπληρώσει έναν αιώνα αυτόνομης ζωής) στις Φιλοσοφικές Σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εντάσσοντας τη μελέτη στο πεδίο της Ιστορίας των Θεσμών (Institutional History), η συγγραφέας ακολουθεί μια πολύ ενδιαφέρουσα μεθοδολογία καθώς δομεί το βιβλίο σε ανθρωποκεντρική βάση, τονίζοντας τον ρόλο των προσώπων."
"Γιατί ο στόχος μου από την πρώτη ώρα που πάτησα σε σχολική τάξη ήταν να σου ανοίξω το δρόμο στο βιβλίο. Η φιλαναγνωσία. Αυτό μόνο είχα να σου προσφέρω. Να σε οδηγήσω, όσο πιο εξοπλισμένο μπορούσα, στο βιβλίο και στην ανάγνωση.Για να βρίσκεις μόνος σου «τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι για να διαμορφώσεις έναν ανεξάρτητο χαρακτήρα»."
"Το σχολείο δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί πεδίο αφηγηματικής ανάπλασης για τη νεοελληνική πεζογραφία. [...] Η σχολική πραγματικότητα ενδιαφέρει για δύο, βασικά, λόγους την πεζογραφία μας: αφενός ως διερεύνηση της μύχιας και ιδιωτικής «πατρίδας» των παιδικών και εφηβικών χρόνων της διαμόρφωσης των συγγραφέων, αφετέρου ως μικρογραφία της κοινωνίας, τόπος γέννησης αλλά και συχνά ακύρωσης κάθε ελπίδας για το μέλλον."
Βιβλιοκριτική του μυθιστορήματος του Παναγιώτη Χατζημωυσιάδη, Το χιόνι των Αγράφων, από τον Δημήτρη Χριστόπουλο.