ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας του 2021/2015. Μία κριτική από διεθνή σκοπιά.

[18/4/2022]

Τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας του 2021/2015. Μία κριτική από διεθνή σκοπιά.

Παναγιώτης Γατσωτής

Περίληψη

Στο πλαίσιο μιας ευρύτερης δημόσιας αντιπαράθεσης για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα για τα σχολικά εγχειρίδια και τα προγράμματα σπουδών, ο συγγραφέας του άρθρου ασκεί κριτική στα προγράμματα σπουδών Ιστορίας του 2021/2015, τα οποία αντικατέστησαν τελικά τα βραχύβια του 2018-2019. Η κριτική του εστιάζει σε πέντε σημεία: 1) τη χρήση ιστορικών εννοιών δευτέρου επιπέδου, 2) τις ικανότητες-κλειδιά της ιστορικής σκέψης, 3) τη συνύφανση δηλωτικής-διαδικαστικής γνώσης, 4) την αξιολόγηση στο μάθημα της Ιστορίας και 5) τον εθνοκεντρισμό των γνωστικών περιεχομένων. Για να τεκμηριώσει την κριτική του, αντλεί υλικό από διεθνή, σύγχρονα και σε ισχύ προγράμματα σπουδών, καθώς και από ειδικές μελέτες για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, για να συγκρίνει τα δεδομένα με τις αντίστοιχες επιλογές και προσανατολισμούς των υπό εξέταση προγραμμάτων σπουδών.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο