[18/4/2022]
Εννοιολογικοί προσδιορισμοί και θεωρήσεις στην επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού
Βασιλική Σ. Φωτοπούλου, μέλος ΕΔΙΠ στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Περίληψη
Στην παρούσα μελέτη επιδιώκεται η παρουσίαση και η αποτύπωση των θεωρητικών και εννοιολογικών προσεγγίσεων της έννοιας, όπως αυτή εντοπίζεται στη σχετική με το θέμα ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Η μελέτη των γνωρίσματων και των χαρακτηριστικών της επαγγελματικής ταυτότητας με αναφορά στον εκπαιδευτικό ανέδειξε επτά άξονες, που καταδεικνύουν αφενός την πολύπλευρη διάσταση της έννοιας και αφετέρου λειτουργούν ως ερμηνευτικά μέσα όσον αφορά στην παρουσία και εξελικτική πορεία της ταυτότητας του εκπαιδευτικού στην επαγγελματική του πορεία. Η προτεινόμενη παράθεση των αξόνων μπορεί να χρησιμεύσει ως θεωρητικό εργαλείο για περαιτέρω διερεύνηση της παρέμβασης των θεωρητικών προσεγγίσεων και του αντίκτυπου τους στην καθημερινή πρακτική στην τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Λέξεις κλειδιά: επαγγελματική ταυτότητα, εκπαιδευτικός, εννοιολογική προσέγγιση
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.