ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ελλάδα: απόψεις διευθυντών/-ντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

[18/4/2022]

Η συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Ελλάδα: απόψεις διευθυντών/-ντριών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Βοζαΐτης Γεώργιος, ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, & Αλεξανδροπούλου Αγγελική, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης

Περίληψη

Η εκπαίδευση για όλους τους μαθητές από κοινού ανεξάρτητα από τη διαφορετικότητά τους σε ένα κοινό εκπαιδευτικό πλαίσιο άρτια οργανωμένο και σύγχρονα εμπλουτισμένο είναι η βασική αρχή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αυτή η αρχή διαπιστώνεται ότι «συμβαδίζει» με τα ανθρώπινα δικαιώματα και στην παρούσα έρευνα επιδιώκεται να εντοπιστούν οι λόγοι για τους οποίους δεν επιτυγχάνεται η υλοποίησή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η δυσκολία στην εφαρμογή της εντοπίζεται σε πολλά κράτη ανά τον κόσμο και αυτό δείχνει την πολυπλοκότητά της. Προς τούτο, αναζητήθηκαν απόψεις διευθυντών/-ντριων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεδομένης της πολυσήμαντης θέσης της διοίκησης στην υιοθέτηση αλλαγών και καινοτομιών. Οι 15 συμμετέχοντες διευθυντές στη συγκεκριμένη έρευνα κατά τη διαδικασία συλλογής δεδομένων μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων ανέδειξαν τα τρωτά σημεία στην εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Παράλληλα, εξέφρασαν την θετική τους στάση απέναντι σε αυτό το είδος της εκπαίδευσης και υπογράμμισαν τα οφέλη της και τις απαιτούμενες στρατηγικές και δεξιότητες ενός διευθυντή ο οποίος επιδιώκει να «υπηρετήσει» τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Οι απόψεις τους κατέληξαν στο ότι η εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα εξαρτάται- μεταξύ άλλων- από τη σαφή συμπεριληπτική κατεύθυνση της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής σε συνδυασμό με την αύξηση των διαθέσιμων δαπανών για την υλοποίησή της.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο