«Στα φτερά της ιστορίας: μαγνητικοί κύκλοι της δευτέρας»: διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωσή τους στην ιστορική εκπαίδευση[1]
Κυριακή Φαρδή, Μέλος ΕΔΙΠ-ΠΤΔΕ-ΠΑ, PhD Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας
Παναγιώτης Γατσωτής, Εκπαιδευτικός, PhD στη Διδακτική της Ιστορίας
Πέτρος Τραντάς, Ερευνητής στις Κοινωνικές Σπουδές και την Εκπαίδευση
Περίληψη
Το ακαδημαϊκό έτος 2021-22 σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε η επιμορφωτική δράση του Εργαστηρίου Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Στα Φτερά της Ιστορίας: Μαγνητικοί Κύκλοι της Δευτέρας». Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα με όσους και όσες παρακολούθησαν, με σκοπό να διερευνηθούν οι απόψεις τους τόσο για την συγκεκριμένη δράση όσο και για την επιμόρφωση σε ζητήματα διδασκαλίας της ιστορίας και της ιστορικής εκπαίδευσης γενικότερα. Η έρευνα είχε ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά και έγινε με μεθοδολογικό εργαλείο το λογισμικό SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Τα πορίσματα ενισχύουν θετικά τη σημασία και τον ρόλο επιμορφωτικών δράσεων όπως η συγκεκριμένη, στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ενθαρρύνουν τον σχεδιασμό και την εφαρμογή παρόμοιων δράσεων στο μέλλον.
[1] Πρόκειται για έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο επιμορφωτικής δράσης του Εργαστηρίου Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών (ΕΙΚΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του πανεπιστημίου Αιγαίου (ΠΑ).
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.