Πρόσκληση σε έναν συμμετοχικό και οικοκεντρικό περίπατο στην πόλη
Ίριδα Τσεβρένη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Άννα Μαρία Καλή, Υποψήφια διδάκτορας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Περίληψη
Η εργασία αυτή αποτελεί μία πρόσκληση για έναν διαφορετικό περίπατο στην πόλη στο πλαίσιο της κριτικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που προτάσσει την ενδυνάμωση, τη συμμετοχή και τη δράση των εκπαιδευομένων για τα ζητήματα του περιβάλλοντός τους. Αξιοποιώντας αρχές και μεθόδους της ψυχογεωγραφίας και της οικοφαινομενολογίας, και το περπάτημα ως παιδαγωγικό εργαλείο, προσκαλούμε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους/-ες σε μία ελεύθερη περιπλάνηση και αλληλεπίδραση με το αστικό περιβάλλον. Προτείνουμε ένα παιδαγωγικό μονοπάτι με οικοκεντρική διάσταση και μια αισθητηριακή, ενσώματη και δημιουργική προσέγγιση της διαμόρφωσης της περιβαλλοντικής γνώσης. Ακόμα και στο κέντρο μιας πόλης, μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε με τον φυσικό κόσμο. Μπορούμε ακόμα να οικειοποιηθούμε το δομημένο περιβάλλον. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα μέσα από την περφόρμανς να δημιουργήσουμε «καταστάσεις», απολαμβάνοντας το δικαίωμά μας να συμμετέχουμε στη βίωση και στη διαμόρφωση του αστικού χώρου.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.