Αναγνωστικές εμψυχώσεις και δημιουργική γραφή ή πώς το παιδί-αναγνώστης εισβάλλει, αναδημιουργεί και συνδημιουργεί το λογοτεχνικό κείμενο
Σταύρος Γρόσδος, Δρ. Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.
Περίληψη
Η προσέγγιση της λογοτεχνικής αφήγησης με τη χρήση των εννοιών των πολυαισθητηριακών συνειρμών, της εικασίας, της προσωπικής ταύτισης και της συνθετικής διαδικασίας, αναζητά το παιδί-αναγνώστη το οποίο, διαμέσου μιας προσωπικής στάσης και ανταπόκρισης/νοηματοδότησης, αναδημιουργεί (και συνδημιουργεί) τη λογοτεχνική αφήγηση. Το παιδί-αναγνώστης όχι μόνο ανακαλύπτει το νόημα, αλλά το παράγει μέσω της προβολής της ατομικής του συνείδησης στο λογοτεχνικό κείμενο και ανασυνθέτει το κείμενο. Είναι ένα διαδοχικό πέρασμα από την ανάγνωση-απόλαυση, την αυθόρμητη έκφραση συναισθημάτων στη διερεύνηση των συναισθημάτων του αναγνώστη, την αποκωδικοποίηση των προθέσεων του δημιουργού, και οδηγεί στην έκφραση-δημιουργία ενός νέου κειμένου.
Λέξεις-κλειδιά: δημιουργική γραφή, αισθητική λογοτεχνική ανάγνωση, εικασία, προσωπική ταύτιση, πολυαισθητηριακοί συνειρμοί, σύνθεση
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.