Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Αναγνωστικές εμψυχώσεις και δημιουργική γραφή ή πώς το παιδί-αναγνώστης εισβάλλει, αναδημιουργεί και συνδημιουργεί το λογοτεχνικό κείμενο

Αναγνωστικές εμψυχώσεις και δημιουργική γραφή ή πώς το παιδί-αναγνώστης εισβάλλει, αναδημιουργεί και συνδημιουργεί το λογοτεχνικό κείμενο

Σταύρος Γρόσδος, Δρ. Παιδαγωγικής Σχολής Α.Π.Θ.

 

Περίληψη

Η προσέγγιση της λογοτεχνικής αφήγησης με τη χρήση των εννοιών των πολυαισθητηριακών συνειρμών, της εικασίας, της προσωπικής ταύτισης και της συνθετικής διαδικασίας, αναζητά το παιδί-αναγνώστη το οποίο, διαμέσου μιας προσωπικής στάσης και ανταπόκρισης/νοηματοδότησης, αναδημιουργεί (και συνδημιουργεί) τη λογοτεχνική αφήγηση. Το παιδί-αναγνώστης όχι μόνο ανακαλύπτει το νόημα, αλλά το παράγει μέσω της προβολής της ατομικής του συνείδησης στο λογοτεχνικό κείμενο και ανασυνθέτει το κείμενο. Είναι ένα διαδοχικό πέρασμα από την ανάγνωση-απόλαυση, την αυθόρμητη έκφραση συναισθημάτων στη διερεύνηση των συναισθημάτων του αναγνώστη, την αποκωδικοποίηση των προθέσεων του δημιουργού, και οδηγεί στην έκφραση-δημιουργία ενός νέου κειμένου.

 

Λέξεις-κλειδιά: δημιουργική γραφή, αισθητική λογοτεχνική ανάγνωση, εικασία, προσωπική ταύτιση, πολυαισθητηριακοί συνειρμοί, σύνθεση


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο