Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Διερευνώντας τους παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών Β’ ξένης γλώσσας στην Ελλάδα

Διερευνώντας τους παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών Β’ ξένης γλώσσας στην Ελλάδα

Σοφία Π. Τσακαλίδου, Χρυσάνθη Γκούτζιου

Εισαγωγή

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, για τη λειτουργία του Ωρολογίου Προγράμματος Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (ΥΠΕΘ, Φ12/657/70691/Δ1, 26.04.2016), ανατίθεται η διδασκαλία των μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς Μουσικής, Αισθητικής αγωγής, Πληροφορικής, Φυσικής Αγωγής και Ξένων Γλωσσών, «αποκλειστικά» σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Επομένως, καλούνται και επισήμως οι δάσκαλοι/-ες (ΠΕ70) να αποδεχτούν τη συνύπαρξη με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων σε έναν χώρο που στο παρελθόν τους «ανήκε» κατ’ αποκλειστικότητα (Παπαδοπούλου, 2020).

Παλαιότερα, διαπιστώθηκαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό, δυσχέρειες αναφορικά με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών δεύτερης ξένης γλώσσας με τους/τις δασκάλους/-ες σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων Γαλλικής και Γερμανικής –που πολλές φορές τοποθετούνται πολύ αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς– υποχρεούνται να επισκέπτονται πέντε σχολεία προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο, δημιουργώντας αναταραχή στις εκάστοτε σχολικές μονάδες, ιδίως όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον συνδυασμό του με τα ωρολόγια προγράμματα των υπολοίπων σχολικών μονάδων που υπηρετεί ο/η εκπαιδευτικός.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την Καμίτση (2008), η δυσκολία αυτή αποδίδεται σε κακό χειρισμό των ιεραρχικά ανώτερων της διοίκησης της κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο, παράλληλα, στην ίδια μελέτη διαφαίνεται η θετική αντιμετώπιση των δασκάλων ως προς την εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο, καθώς θεωρούν απαραίτητη για τους μαθητές και τις μαθήτριες της σύγχρονης εποχής την εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας και τη σύνδεσή της με την απόκτηση τίτλου πιστοποίησης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

 

Η Σοφία Π. Τσακαλίδου είναι εκπαιδευτικός ΠΕ07, υποψήφια μεταδιδάκτορας, Διδάσκουσα με σύμβαση στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Α.Π.Θ.

Η Χρυσάνθη Γκούτζιου είναι εκπαιδευτικός ΠΕ05.

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο