ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Ορθογραφία: Τα είδη και η εξελικτική πορεία των ορθογραφικών λαθών μαθητών δημοτικού
pic

[05/07/2023]

Ορθογραφία: Τα είδη και η εξελικτική πορεία των ορθογραφικών λαθών μαθητών δημοτικού

Αριάδνη Κοκκινάκη

Στην παρούσα έρευνα μελετάμε την εξελικτική πορεία της ορθογραφημένης γραφής μαθητών που φοιτούν στις μεσαίες και ανώτερες τάξεις του Δημοτικού. Εξετάζουμε εάν τα ορθογραφικά λάθη μειώνονται με την πάροδο του χρόνου και τη συστηματική ενασχόληση με τον γραπτό λόγο. Ταυτόχρονα εξετάζουμε το είδος των λαθών που σημειώνονται (ετυμολογικά, γραμματικά ή φωνολογικά) και την εξελικτική πορεία κάθε είδους λάθους χωριστά. Η αξιολόγηση βασίστηκε σε σταθμισμένο εργαλείο για την ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας.  Στατιστική ανάλυση με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις  έδειξε μείωση των ορθογραφικών λαθών όσο αυξάνεται η τάξη φοίτησης. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές όλων των τάξεων κάνουν λιγότερα ορθογραφικά λάθη στις καταλήξεις των λέξεων σε σχέση με τη γραφή του θέματος.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Νέα Παιδεία, τεύχος 186 (περιεχόμενα)

Πληροφορίες για τη συνδρομή του 2023


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο