[20/07/2023]
Νέες εκδόσεις:
- Αποστολόπουλος, Νίκος - Κόκκινος, Γιώργος - Παπανδρέου, Ζέτα (επιμέλεια) (2023). Το ΜΟG ως αντικείμενο μελέτης: Ιστοριογραφία, Τραυματική Μνήμη, Δημόσια Ιστορία, Ιστορική Εκπαίδευση. Πρακτικά διαδικτυακής Ημερίδας, 28 Μαΐου 2022. Freie Universität Berlin.
- Αναγνωστόπουλος, Θεοχάρης (2023). Μεταξύ αυτοκρατορίας και έθνους-κράτους. Η ελληνόφωνη ορθόδοξη κοινότητα Σμύρνης στην ύστερη Οθωμανική Αυτοκρατορία 1908-1922. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
- Δευτεραίος, Παναγιώτης (2023). Υπόγεια Αθήνα. Η πλέον τεκμηριωμένη έρευνα για τα μυστικά που κρύβονται κάτω από την πρωτεύουσα. Θεσσαλονίκη: iWrite.
- Πετσίνη, Πηνελόπη - Σταθάτος, Γιάννης (επιμέλεια) (2023). Φωτογραφία και συλλογικές ταυτότητες. Ελληνικές Φωτογραφικές Μελέτες I. Αθήνα: Εκδόσεις Κουκκίδα.
- Πετσίνη, Πηνελόπη - Σταθάτος, Γιάννης (επιμέλεια) (2023). Φωτογραφία και ανθρωπολογική στροφή. Ελληνικές Φωτογραφικές Μελέτες II. Αθήνα: Εκδόσεις Κουκκίδα.
- Συλλογικό έργο (2023). Τον καιρό του λοιμού. Επιδημίες στην αρχαιότητα που ξεπέρασαν τη λογική, μτφρ. Στέφανος Παρασκευαΐδης. Αθήνα: ΠΕΚ (Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης).
- EuroClio (2023). Critical History Study Guide. Adapting History Education to the Challenges of Today’s Digitized, Globalized, and Diverse Societies in Europe.
- Moreno-Vera, Juan Ramón – Monteagudo-Fernández, José – Gómez-Carrasco, Cosme Jesús (eds.) (2023). Teaching history to face the world today. Socially-conscious approaches, activity proposals and historical thinking competencies. Lausanne – Berlin – Bruxelles – Chennai – New York – Oxford: Peter Lang.
- Traverso, Enzo (2023). Επανάσταση. Διανοητική και πολιτισμική ιστορία, μτφρ. Νίκος Κούρκουλος. Αθήνα: Εκδόσεις 21ος.
On line για τραυματικά και επίμαχα ιστορικά ζητήματα:
Εκθέσεις, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα:
Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση:
Αρθρογραφία:
- Άρθρο του Κωνσταντίνου Τσουκαλά στην Καθημερινή: «Φλεγόμενη η Γαλλία, αλλά όχι μόνον». Ανάρτηση 9.7.2023.
- Μία πρόσφατη βιβλιοπαρουσίαση (ανάρτηση 5.7.2023) της Α. Ρακιντζή για το βιβλίο (του 2018) της Γ. Κουσερή, Ιστορική σκέψη, σχολείο και μουσείο (Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο).
- Άρθρο του Κώστα Αγγελάκου στη Νέα Παιδεία-Γλώσσα (ανάρτηση 10.7.2023): «Εκπαιδευτική πολιτική και αλλαγή του σχολείου».
- «Μαθαίνουμε Ιστορία στο Σινεμά;» Άρθρο της Κυβέλης Χατζηζήση με αφορμή το βιβλίο του Robert Rosenstone, Η Ιστορία στον Κινηματογράφο / Ο Κινηματογράφος στην Ιστορία, μτφρ. Μάριος Αθανασιάδης-Ντόνας (ΜΩΒ εκδόσεις, Αθήνα 2023). Ανάρτηση στο ΑΘΗνέα 10.7.2023. Πρβλ. «Οι πολλαπλές ιστορικές αλήθειες του κινηματογράφου», του Β. Χατζηβασιλείου στο ΑΠΕ 15.7.2023.
- «Να φέρουμε τη βραδύτητα στο σχολείο;». Παλιό (2014) άρθρο του Γιώργου Μαυρογιώργου, αναρτημένο στον Ερανιστή. Παραμένει επίκαιρο..
- «Το πιο σπουδαίο «τρίποντο» του Ετίνοσα». Μια ενδιαφέρουσα ιστορία μετανάστευσης, αθλητισμού και σπουδών μεταξύ Νιγηρίας, Ελλάδας, ΗΠΑ, Κύπρου Ανάρτηση στην εφ. Καθημερινή, 18.7.2023.
In memoriam:
- «Μπροστά στις κλειστές κάμερες των αρχών. Πεθαίνοντας στο βαθύτερο σημείο της Μεσογείου». Ανάρτηση (6.7.2023) στο Solomon.
Διεθνείς τοποθετήσεις