ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Μεταβάσεις, στρατηγικές και εκπαιδευτικά εργαλεία. Η συμβολή των φιλολόγων
pic

[29/12/2023]

Μεταβάσεις, στρατηγικές και εκπαιδευτικά εργαλεία. Η συμβολή των φιλολόγων

Παναγιώτης Γατσωτής

Απόσπασμα

"Δεν γνωρίζω πώς ακριβώς θα διαρρυθμίσετε το μάθημά σας λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένα πρόσωπα, καταστάσεις, ρουτίνες και δυναμικές στο σχολείο σας. Μπορώ όμως να πω ότι καλές ιδέες είναι οι ομάδες εργασίας, η οργάνωσή τους με την αξιοποίηση τεχνικών της παιδαγωγικής Φρενέ (Λάχλου κ.ά., 2017), η έγκαιρη προφορική και γραπτή ενημέρωση παιδιών και γονέων για τις απαιτήσεις σε κάθε μάθημα, ενδεχομένως σε μορφή «χάρτη» ή «πλάνου εργασίας» ή «συμβολαίων» τάξης και συμπεριφοράς ή «οδηγιών», η επεξεργασία των συναισθημάτων των παιδιών και οι αυτοπαρουσιάσεις τους σε πλαίσιο ασφαλούς επικοινωνίας, η αξιοποίηση δραστηριοτήτων με παιγνιώδη χαρακτήρα, η συνεπής διαθεσιμότητα για υποστήριξη, η συνεχής συνεργασία μεταξύ των συνδιδασκουσών και συνδιδασκόντων."

Ο Παναγιώτης Γατσωτής υπηρετεί ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων στο 1ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Αττικής. Το κείμενο εκφωνήθηκε στις 25.9.2023, στο πλαίσιο επιμορφωτικής δράσης με τίτλο «Ζητήματα μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Ο ρόλος των φιλολόγων».

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο