ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η Διδασκαλία της Ιστορίας και η Επιστημονική Σκέψη: Προκλήσεις, προτάσεις, περιορισμοί
pic

[29/12/2023]

Η Διδασκαλία της Ιστορίας και η Επιστημονική Σκέψη. Προκλήσεις, προτάσεις, περιορισμοί

Κυριακή Φαρδή, μέλος ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου, PhD-Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας

 

Περίληψη

Το παρόν κείμενο αναφέρεται στη σχέση της διδασκαλίας της ιστορίας με την επιστημονική σκέψη και μεθοδολογία, ως ένα σύγχρονο δοκίμιο αφιερωμένο στο θέμα αυτό. Τα επιχειρήματά του τεκμηριώνονται από τη διεθνή βιβλιογραφία για την ιστορική σκέψη και εκπαίδευση. Η αφετηρία του αναφέρεται στη διαπίστωση ότι η διδασκαλία της ιστορίας ως γνωστικό και ακαδημαϊκό αντικείμενο συγκροτείται από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα και μετά. Στη συνέχεια, αναφέρονται θέματα γνωστικής ψυχολογίας για την έννοια της επιστημονικής γνώσης και τις διαστάσεις της στη διδασκαλία της ιστορίας (επιστημονική δομή, συστηματική έρευνα, τεκμηρίωση, εκπαιδευτική μεθοδολογία και έρευνα). Τα βασικά συμπεράσματα αυτού του άρθρου καταλήγουν στην ανάγκη περαιτέρω τεκμηριωμένης έρευνας για το θέμα αυτό.

Λέξεις Κλειδιά: Διδασκαλία της Ιστορίας, Επιστημονική Σκέψη, Επιστημονική Δομή, Ιστορική Αφήγηση, Ιστορικές Πηγές

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο