ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Σύνθεση «πηγής»-ιστορικής αφήγησης στη Γ’ Λυκείου: πλήρης αποτυχία
pic

[4/5/2024]

Σύνθεση «πηγής»-ιστορικής αφήγησης στη Γ’ Λυκείου: πλήρης αποτυχία

Παναγιώτης Τσακρής, φιλόλογος, πρώην διευθυντής ΠΠΓΕΛ Αγ Αναργύρων, 2ου ΓΕΛ Ιλίου

Περίληψη

Η διδασκαλία της Ιστορίας στο ελληνικό σχολείο και ειδικότερα στο Λύκειο, όπως κι αν έχει αποκληθεί στην πορεία των τελευταίων 40 χρόνων, αποτελεί ένα πεδίο ισχυρής πολιτικής αντιπαράθεσης, ενώ θα όφειλε να αποτελεί πεδίο γόνιμης επιστημονικής και παιδαγωγικής συζήτησης. Οι αιτίες αυτής της στρέβλωσης είναι πολλές και ορατές στους σχετιζόμενους τουλάχιστον με κάποιον τρόπο με την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Επομένως, δεν χρειάζεται κάποια ανάλυση εδώ και ούτε και αποτελεί τον στόχο του παρόντος άρθρου. Σε αυτό θα παρουσιαστούν στατιστικά στοιχεία που αφορούν τη βαθμολόγηση της Ιστορίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις σε βάθος 15ετίας και θα αποτιμηθούν/αιτιολογηθούν εν μέρει τουλάχιστον. Θα ακολουθήσουν τα συμπεράσματα και προτάσεις για ανατροπή της παγιωμένης κατάστασης. Αναζητήθηκαν στοιχεία από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και από άλλες σχετικές ιστοσελίδες και βιβλιογραφικές αναφορές από σχετικές επιστημονικές εργασίες.

Νέα Παιδεία (2024), τ. 189-190

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο