[20/5/2024]
Νέες εκδόσεις
- Ασημακοπούλου, Φωτεινή (επιμέλεια) (2024). Δράξασθε παιδείας και ελευθερίας. Όψεις της Ελληνικής Επανάστασης. Αθήνα: Ασίνη.
- Ηλιάδου-Τάχου, Σοφία (2024). Ελευθέριος Βενιζέλος, ο “Αρχηγός της Φυλής”, ο “Λυτρωτής των Αλυτρώτων”. Αθήνα: Gutenberg.
- Καπανιάρης, Αλέξανδρος Γ. - Βαρβούνης, Μανόλης Γ. (2024). Ψηφιακά μέσα και πολιτισμός. Από το αρχείο στην ψηφιακή αφήγηση. Αθήνα: Σταμούλης.
- Σωτηρόπουλος, Δημήτρης Π. - Χατζηβασιλείου, Ευάνθης. Στρεβλή πορεία 1960-1974. Πολιτική και κουλτούρα από τη δεκαετία του ΄60 στη δικτατορία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Χατζησταματίου, Μαριάντζελα (2024). Τα τραγούδια του Ολοκαυτώματος των Ελλήνων Εβραίων. Δίγλωσση έκδοση, μτφρ. Yona Stamatis. Αθήνα: Αλεξάνδρεια. Τα τραγούδια εδώ.
- Bain, Bob - Chapman, Arthur - Kitson, Alison - Shreiner, Tamara (eds.) (2024). History Education and Historical Inquiry. Information Age Publishing.
- Doull, K. and Ogier, S. (eds) (2023). Teaching Climate Change and Sustainability across the Primary Curriculum. London: Sage.
- International Journal of Research on History Didactics, History Education and History Culture. The Anthropocene and History Education. Yearbook of the International Society for History Didactics (JHEC). Yearbook 44| 2023.
Εκθέσεις
Ημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις
Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση
- Συνέντευξη του Mark Mazower στον Α. Μαγγηριάδη, Οικονομική Επιθεώρηση, 18.04.2024 «Η Μεταπολίτευση μας αφορά σήμερα, γιατί ζούμε σε μια εποχή που η δημοκρατία δεν θεωρείται η φυσική κατάληξη της Ιστορίας».
- Online-Compendium των ελληνογερμανικών διασταυρώσεων: ένα πολύπλευρο, ψηφιακό έργο αναφοράς, με ελεύθερη πρόσβαση, στόχος του οποίου είναι η ανάδειξη της ιστορίας των πολιτισμικών και επιστημονικών διασταυρώσεων στις γερμανόφωνες και ελληνόφωνες περιοχές από τον 18ο αιώνα μέχρι σήμερα. Μέσα από μια καινούρια οπτική η διμερής ιστορία γίνεται αντιληπτή ως ανέκαθεν διασταυρωμένη με διεθνικές διαδράσεις, ερμηνείες και μεταφράσεις.
- 1914-1918-online. International Encyclopedia of the First World War : an English-language virtual reference work on the First World War.
- European School Education Platform. Professional development
- European Citizen Science Platform. «Η επιστήμη των πολιτών είναι κάθε δραστηριότητα που εμπλέκει το κοινό στην επιστημονική έρευνα και έχει έτσι τη δυνατότητα να φέρει σε επαφή την επιστήμη, τους φορείς χάραξης πολιτικής και την κοινωνία στο σύνολό της με τρόπο που να έχει αντίκτυπο. Μέσω της επιστήμης των πολιτών, όλοι οι άνθρωποι μπορούν να συμμετάσχουν σε πολλά στάδια της επιστημονικής διαδικασίας, από τον σχεδιασμό του ερευνητικού ερωτήματος, τη συλλογή δεδομένων και τη χαρτογράφηση εθελοντών, την ερμηνεία και την ανάλυση των δεδομένων, έως τη δημοσίευση και τη διάδοση των αποτελεσμάτων. Η επιστήμη των πολιτών είναι επίσης μια προσέγγιση επιστημονικής εργασίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέρος μιας ευρύτερης επιστημονικής δραστηριότητας.»
- Council of Europe, The intergovernmental programme on history education
Αρθρογραφία
- «Το κρυφό σχολειό είναι το λαμπρότερο πετράδι των εθνικών μας μύθων». Συνέντευξη του Σταύρου Παναγιωτίδη για το βιβλίο του, «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της ελληνικής ιστορίας - Μικρές αφηγήσεις για γεγονότα που όλοι γνωρίζουμε, αλλά ποτέ δεν συνέβησαν» (εκδόσεις Κέδρος), στον Ανδρέα Μπελεγρή. Εφημερίδα των Συντακτών, ανάρτηση 23.3.2024.
Διεθνείς τοποθετήσεις
Επιμέλεια: Παναγιώτης Γατσωτής, Μαρία Φραγκουλάκη