[20/7/2024]
Νέες εκδόσεις:
- Αγγελάκος, Κ. - Κουργιαντάκης, Χ. (επιστημονική επιμέλεια). Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Ιστορίας. Διδακτικές προτάσεις για το μάθημα της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Ασίνη.
- Ελευθεράτος, Διονύσης (2024). Μεταπολίτευση, ένα βολικό τέρας. Αθήνα: Τόπος.
- Νέα Παιδεία - Γλώσσα, τεύχος 189-190. Το νέο διπλό τεύχος του περιοδικού (από το 1976) περιέχει: Κύριο άρθρο, Σχόλια, Απόψεις συναδέλφων, Παιδαγωγικά ζητήματα και ερευνητικές δράσεις, Προσεγγίσεις των ανθρωπιστικών μαθημάτων (Φιλοσοφία, Γλώσσα, Λογοτεχνία, Ιστορία), τη Λογοτεχνική Νέα Παιδεία & Νέες αναγνώσεις, Βιβλιοσυστάσεις & Βιβλιοκριτική.
- Παληκίδης, Άγγελος (επιστημονική επιμέλεια) (2023). Χαρτογραφώντας την ιστορία και τον πολιτισμό για την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Ψηφιακός τόμος πρακτικών του τελικού συνεδρίου του ερευνητικού έργου Ψηφιακή Θράκη (Κομοτηνή, 1–2 Ιουνίου 2023). Κομοτηνή: Συλλογική έκδοση. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
- Τριστάν, Φλώρα (2024). Στις πηγές του φεμινισμού και του σοσιαλισμού, μετάφραση Σπύρος Μαρκέτος. Θεσσαλονίκη: Μπαρμπουνάκης.
- Ansary, Tamim (2024). Η επινόηση του χθες. Η ιστορία 50.000 ετών ανθρώπινης κουλτούρας, σύγκρουσης και διασύνδεσης, μτφρ. Μιχάλης Λαλιώτης. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
- Elmersjö, Henrik Åström & Zanazanian, Paul (eds.) (2024). Teachers and the Epistemology of History. Palgrave Macmillan. Open Access.
Εκθέσεις, επετειακά:
Ημερίδες, συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις:
Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση:
Αφιέρωμα:
Αρθρογραφία:
Διεθνείς τοποθετήσεις
- Parallel histories: The new way to study conflict. Educational resources - Teacher training - School debating. How do you go about studying a disputed history?
- EUROCLIO, Episode 31: Global Migrations with Bob Stradling. Past Times - Talking and Teaching HistoryJul 09, 2024.
- International Public History, volume 7, issue 1, June 2024. Special Section on Decolonization and Public History. Ανάμεσα στα άρθρα και ένα του Άγγελου Παληκίδη, ελεύθερα προσβάσιμο, με τίτλο “Doing History at the Edge of the Map: The “Digital Thrace” Research Project”.
- Antisemitism, U.S.A. https://www.r2studios.org/show/Antisemitism-USA/ (podcast)
- OPEN EDUCATIONAL SOURCES (OER project) “CLAIM TESTING”: Put the evidence to the test with claim testing, an invaluable historical skill that guides students towards clear critical thinking and strong research fundamentals. Use these tools and resources with your class to help them understand what claim testing is, and how to use it to dig under the surface of the story and separate truth from fiction.