[21/4/2025]
Τέσσερα σχόλια για το μάθημα της Ιστορίας στο Λύκειο. Ενδείξεις ενός κανόνα;
Παναγιώτης Γατσωτής, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων στη Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας
Χαράλαμπος Κουργιαντάκης, μέλος Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, με γνωστικό αντικείμενο Παιδαγωγικά-Διδακτική της Ιστορίας
Περίληψη
Το μάθημα της Ιστορίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα συνεχίζει να παρουσιάζει παθογένειες, παρά τις φιλότιμες –και κατά περίσταση αποδοτικές– προσπάθειες για την εξάλειψή τους. Η εργασία καταπιάνεται με κάποιες από τις παθογένειες που αφορούν την Ιστορία στο Λύκειο· μάλιστα, ιδιαίτερα στην τελευταία τάξη, η οποία συνδέεται άμεσα με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η προσπάθεια στοχεύει αφενός στον εντοπισμό προβληματικών ζητημάτων που συχνά μένουν απαρατήρητα, αφετέρου στην κινητοποίηση των μηχανισμών (θεσμικών και εσωτερικών, του κάθε εκπαιδευτικού), προκειμένου παρόμοια ζητήματα να αμβλύνονται σταδιακά, με απώτερο σκοπό οι παθογένειες να συρρικνώνονται σταθερά και η διδασκαλία της Ιστορίας στο ελληνικό σχολείο να συγχρονίσει το βηματισμό της με τις επιστημονικές εξελίξεις στο πεδίο της Διδακτικής της Ιστορίας.
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία της Ιστορίας, Πανελλαδικές εξετάσεις, Προγράμματα Σπουδών, Σχολική Ιστορία.
Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.