ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Αξιολόγηση και προγράμματα σπουδών Ιστορίας στο τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και τη Γαλλία σήμερα. Συγκλίσεις και αποκλίσεις
pic

[21/4/2025]

Αξιολόγηση και προγράμματα σπουδών Ιστορίας στο τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και τη Γαλλία σήμερα. Συγκλίσεις και αποκλίσεις

Παναγιώτης Γατσωτής, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων στη Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας

Περίληψη

Το άρθρο εξετάζει διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των ελληνικών και γαλλικών προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στο περιεχόμενό, καθώς και στην αξιολόγηση των μαθητών-μαθητριών. Υποστηρίζει ότι το ελληνικό πρόγραμμα είναι μάλλον εθνοκεντρικό, ενώ το γαλλικό έχει περισσότερο διεπιστημονικό και διεθνή προσανατολισμό. Στην Ελλάδα οι εξετάσεις επικεντρώνονται περισσότερο στην αναπαραγωγή γνώσεων, ενώ στη Γαλλία δίνεται έμφαση στην ανάλυση προβλημάτων. Η μελέτη συμπεραίνει ότι η ελληνική προσέγγιση χρειάζεται να εμπλουτιστεί με στοιχεία που θα βοηθήσουν μαθητές και μαθήτριες να διαμορφώσουν ιστορική σκέψη πιο σύμμετρη με τον παγκοσμιοποιημένο κόσμο στον οποίο ζουν.

 

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο