ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Από τη σημασία της λέξης στην ερμηνεία του κόσμου: εκπαιδευτικές προεκτάσεις με βάση τις θεωρίες των Lev Vygotsky και Paulo Freire
pic

[21/4/2025]

Από τη σημασία της λέξης στην ερμηνεία του κόσμου: εκπαιδευτικές προεκτάσεις με βάση τις θεωρίες των Lev Vygotsky και Paulo Freire

Θεόδωρος Βαβίτσας, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια συγκριτική θεώρηση των προσεγγίσεων των Lev Vygotsky και Paulo Freire. Πιο συγκεκριμένα, οι Vygotsky και Freire ανήκουν στους επιδραστικότερους επιστήμονες της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής, αντίστοιχα, με το έργο τους να έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς ερευνητών και επιστημόνων των δύο αυτών τομέων. Σημαντική πτυχή του έργου τους αποτελεί η γλώσσα, καθώς ο Vygotsky έχει ασχοληθεί, στο σημαντικότερο έργο του, με τη σχέση σκέψης και γλώσσας, ενώ ο Freire επιχείρησε να διερευνήσει πώς μέσα από την ανάγνωση της λέξης «μαθαίνουμε» και μπορούμε να μετασχηματίσουμε τον κόσμο. Έτσι, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας αναφέρονται οι θέσεις του Vygotsky για τη γλώσσα, τον λόγο και τη σημασία της λέξης. Έπειτα, αναδεικνύεται η σημασία που δίνει ο Freire στην ανάγνωση του κόσμου, μέσα από την ανάγνωση της λέξης, στην προσπάθεια μετασχηματισμού της πραγματικότητας. Κλείνοντας, αναδεικνύονται ορισμένες βασικές εκπαιδευτικές προεκτάσεις που μπορούν να προκύψουν από το έργο των Vygotsky και Freire, ενώ επιχειρείται μια συνοπτική παρουσίαση των βασικότερων θέσεών τους.

 

Περιεχόμενα του τεύχους 193-194

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο