ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Ο ρόλος της πολιτισμικής ταυτότητας στην εκπαίδευση των μαθητών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο
pic

[21/4/2025]

Ο ρόλος της πολιτισμικής ταυτότητας στην εκπαίδευση των μαθητών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο

Βασιλεία Χατζηβασιλείου, εκπαιδευτικός (ΠΕ02), Msc στην Κοινωνιολογία

Ανδρονίκη Σαββέλη, εκπαιδευτικός (ΠΕ02), Msc στην Πολιτισμική Τεχνολογία και Επικοινωνία

Περίληψη

Η παρούσα εργασία έχει ως κομβικό θέμα τη σύνδεση της πολιτισμικής ταυτότητας των προσφύγων/μεταναστών μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός της είναι να διερευνήσει τον ρόλο της πολιτισμικής ταυτότητας στη μαθησιακή και κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης των μαθητών με προσφυγικό ή μεταναστευτικό υπόβαθρο. Αφού προηγηθούν βασικές θεωρητικές κατευθύνσεις της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, θα επιχειρηθεί η αποσαφήνιση των εννοιών «πολιτισμική ταυτότητα» και «πολιτισμική ετερότητα», καθώς και η θεωρητική προσέγγιση μοντέλων διδασκαλίας (μοντέλο της αφομοίωσης, μοντέλο της ενσωμάτωσης, αντιρατσιστικό μοντέλο, διαπολιτισμικό μοντέλο, πολυπολιτισμικό μοντέλο) ως προς την εκπαίδευση μαθητών με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο.

Λέξεις - κλειδιά

πολιτισμική ταυτότητα, εκπαίδευση προσφύγων/μεταναστών μαθητών, μεταναστευτικό υπόβαθρο, προσφυγικό υπόβαθρο, διαπολιτισμική εκπαίδευση

 

Περιεχόμενα του τεύχους 193-194

Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Ενημερωτικό δελτίο