
[27/12/2025]
Ιούνιος - Δεκέμβριος 2025
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΚΥΡΙΟ ΑΡΘΡΟ
Από τον μύθο του πολλαπλού βιβλίου στο σύνθημα του Εθνικού Απολυτηρίου
ΣΧΟΛΙΑ
Ελευθερία Παπαμανώλη, Γονείς στα σχολεία
Φωτεινή Καλογερογιάννη, Αναστασία Στάμου, Αθηνά Σιούπη, Schoolscape: μια νέα προσέγγιση στη μελέτη της γλώσσας και του χώρου στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Τάσος Α. Καπλάνης, Ψηφιακότητα και ανθρωπιστικές επιστήμες: βασικές έννοιες, εργαλεία και η ανάγκη αλλαγής παραδείγματος στην εκπαίδευση (απόσπασμα)
Φωτεινή Καλογερογιάννη, Προσχολική εκπαίδευση και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες: η περίπτωση της κοινότητας Ρομά στην Πτολεμαΐδα
Μαρία Μαυρομμάτη, Πολιτικές Μνήμης και Πόλεμοι Ιστορίας: Η περίπτωση της Αγγλίας (2010-2014) (περίληψη)
Ανδρέας Γκότοβος, Η νέα γενιά εκπαιδευτικών και η «ορατότητα» μιας τοπικής πτυχής του Ολοκαυτώματος: η καταστροφή της ισραηλιτικής κοινότητας της Κέρκυρας (περίληψη)
Παναγιώτης Μητρούλιας, Η Ιστορία στο σχολείο με βάση τα σχόλια και τα άρθρα της Νέας Παιδείας (από το 1976 έως και το 2019) (περίληψη)
Άννα Ελένη Πολύδωρα, Συμβολή των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία θεωρητικών γνωστικών αντικειμένων σχολών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
Παναγιώτα Ι. Ρούνη, Η αυτονομία της σχολικής μονάδας - Η περίπτωση των ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα
Μαρία Πετρίδου, Η γονεϊκή συμπερίληψη στη διαδικασία ενσωμάτωσης των παιδιών με δυσλεξία. Σκέψεις και απόψεις των φιλολόγων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Αρχοντούλα Διακογεωργίου, Θέματα διαπολιτισμικής επικοινωνίας στα Ανθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων του Δημοτικού Σχολείου
Mιχάλης Φύλλας, Το καθηγητικό προσωπικό των θεολογικών σχολών των πανεπιστημίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέσα από τον ελληνόγλωσσο αντιδικτατορικό τύπο 1967-1974
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Γλώσσα, Λογοτεχνία)
Zoi Traga Philippakos, Charles MacArthur, Κωνσταντίνος Σιπιτάνος, Στρατηγικές ανάγνωσης και γραφής με βάση το κειμενικό είδος
Πασχαλίνα Σίσκου, Το ζήτημα της ορθογραφίας στο Δημοτικό Σχολείο: Μέθοδοι διδασκαλίας, ορθογραφικά λάθη και διδακτικές παρεμβάσεις
Παναγιώτης Γατσωτής, Αθηνά Ψαροπούλου, Εικόνες, ήχοι και κείμενα στην τάξη. Διδάσκοντας Γλώσσα και Λογοτεχνία στην Γ΄ τάξη ΓΕΛ με την αξιοποίηση κόμικ και κινηματογραφικής ταινίας
Σταύρος Σταύρου, Δεν κάνω ποίηση μητέρα, έχω αντίγραφα: Διδακτική πρόταση στο μέρος ζ΄ του Τρίτου Γράμματος στη Μητέρα του Κώστα Μόντη
Ειρήνη Χριστοδούλου, Η πείνα της Κατοχής και η αλλοτρίωση του ανθρώπου: μία συγκριτική διδακτική προσέγγιση της «Πολιορκίας» του Αλ. Κοτζιά και του «Τρίτου Στεφανιού» του Κ. Ταχτσή
Κάντια Βαρελά, Η διδασκαλία της «Φόνισσας» του Αλ. Παπαδιαμάντη: Με το βλέμμα στραμμένο στα νέα ΠΣ.
Μαρία Διαμαντοπούλου, Αντιγόνη Κουιμτζή, Παυλίνα Γεωργιάδου, Ελένη Μαλιγκάνη, Πανταζής Μητελούδης, Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου: «Δικά μας παιδιά» της Σοφία Νικολαΐδου. Μια διδακτική εφαρμογή και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου Αξιού Θεσσαλονίκης, 2024-2025
Χαρίκλεια Τιμπλαλέξη, Αναστάσιος Σιάτρας, Ανάλυση εκπαιδευτικών σεναρίων του προγράμματος εκμάθησης αγγλικής γλώσσας στην Α΄ και Β΄ τάξη του δημοτικού σχολείου
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ
Θερινές και Φθινοπωρινές αναγνώσεις: Κ. Ακρίβος, Κ. Αδαλόγλου
Μαρία Γρηγοράκου, Με όνειρο κι αλήθεια: Αφιερώματα, εκδόσεις Κούρος, Αθήνα 2024
BIBΛΙΟΣΥΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚH
Ιωάννης Ξενίδης (2023), Νήπια, οι δεξιοτέχνες του χρόνου. Προσεγγίσεις και σύγχρονη προβληματική πάνω στην έννοια του χρόνου στο Νηπιαγωγείο. Θεσσαλονίκη: Το Κεντρί.
Γράφει η Κυριακή Φαρδή
-------------------------------
Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2025 στη σχετική ιστοσελίδα.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.