Ένας από τους στόχους της γλωσσικής διδασκαλίας είναι να κατακτήσουν οι μαθητές τη δεξιότητα να γράφουν ορθογραφημένα. Όλοι ξέρουμε πως η κατάκτηση αυτού του στόχου, της ορθογραφίας δηλαδή, είναι και κοπιώδης και μακροχρόνια. Ένα μεγάλο μάλιστα μέρος του πληθυσμού δεν κατορθώνει να κατακτήσει απόλυτα τη δεξιότητα της ορθογραφίας. Αν και ο κύριος στόχος της γλωσσικής διδασκαλίας είναι η καλλιέργεια της γλωσσικής επικοινωνιακής δεξιότητας (προφορικής και γραπτής), κι όχι η ορθογραφία, ο δάσκαλος / φιλόλογος αφιερώνει αναλογικά πολύ χρόνο στη διδασκαλία της ορθογραφημένης γραφής των λέξεων, με αποτέλεσμα ο χρόνος που αφιερώνεται για την κατάκτηση του κύριου στόχου να είναι ανεπαρκής κι οι μαθητές να μην καλλιεργούν σε ικανοποιητικό βαθμό την επικοινωνιακή γλωσσική δεξιότητα.
Πολλά μάλιστα παιδιά, πιστεύοντας, ότι η ορθογραφία είναι πολύ σημαντική, αν όχι ο σημαντικότερος γλωσσικός στόχος - αυτή τουλάχιστον την εντύπωση εσωτερικεύουν εξαιτίας της επιμονής του δασκάλου στην ορθογραφία-, χρησιμοποιούν στις "εκθέσεις" τους μόνο λέξεις που γνωρίζουν την ορθογραφημένη γραφή τους, με αποτέλεσμα να γράφουν κείμενα λίγων λέξεων και αναποτελεσματικά.
Είναι λοιπόν αναγκαίο, επειδή το παιδί πρέπει να γίνει ικανός χρήστης της γλώσσας, αλλά και να γράφει ορθογραφημένα, να βρεθεί τρόπος, ώστε να μειωθεί δραστικά ο χρόνος διδασκαλίας της ορθογραφίας προς όφελος της διδασκαλίας του γλωσσικού συστήματος και του κειμένου. Είναι ευτύχημα που η τεχνολογία έχει λύσει σε σημαντικό βαθμό το πρόβλημα της ορθογραφημένης γραφής των λέξεων. Αναφέρομαι στον Η/Υ, που με τον ορθογράφο του διευκολύνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ορθογράφηση των λέξεων. Μόνο που προαπαιτείται το παιδί να έχει μάθει να γράφει στον Η/Υ.
Θα πρότεινα λοιπόν να εγκατασταθούν Η/Υ σε ένα τμήμα της Ε' ή Στ' Δημοτικού ή Α' Γυμνασίου ή και στα τρία, ώστε όλοι οι μαθητές να γράφουν τις γραπτές εργασίες τους στον υπολογιστή στο σχολείο ή στο σπίτι.
Οι εργασίες μπορεί να τυπώνονται ή να διορθώνονται από το δάσκαλο πάνω στην οθόνη ή να στέλνονται στο σπίτι του δασκάλου με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail). Όπως είναι επόμενο ο δάσκαλος / φιλόλογος είναι σε θέση να καθοδηγεί, διορθώνει και αξιολογεί τα κείμενα στην ουσία τους, χωρίς να χάνει χρόνο με τη διόρθωση των ορθογραφικών λαθών. Έτσι οι μαθητές μπορούν να βελτιώνουν όπου χρειάζεται τα κείμενά τους, χωρίς να τα "μουτζουρώνουν".
Φαίνεται ότι σε λίγα χρόνια δε θα πληκτρολογούμε καν τα κείμενά μας. Απλά θα μιλούμε στον υπολογιστή, ο οποίος και θα γράφει το προφορικά διατυπωμένο κείμενό μας. Έχω τη γνώμη ότι η πρότασή μου μπορεί να λύσει αρκετά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα στη διδασκαλία της γλώσσας. Κι η πειραματική της εφαρμογή θα μας το δείξει.