ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

"Αναθέσεις Μαθημάτων με επιλεκτική ευαισθησία!"

Μέσα στη ραστώνη του Αυγούστου διαβάσαμε στα ψιλά μιας εφημερίδας την παρακάτω είδηση: "Δεκτή έκανε την εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την τροποποίηση της εγκυκλίου περί αναθέσεων μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου, ο υφυπουργός Παιδείας Ανδρέας Λυκουρέτζος. Σύμφωνα με την εισήγηση :

 

  • Το μάθημα «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός & οι Ρίζες του» της Α' Λυκείου, ανατίθεται ως Α' ΑΝΑΘΕΣΗ και στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ33 αντί ως Β' ΑΝΑΘΕΣΗ που προβλεπόταν
  • Το μάθημα «Αρχές Φιλοσοφίας της Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, ανατίθεται ως Α' ΑΝΑΘΕΣΗ και στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ33 αντί ως Β' ΑΝΑΘΕΣΗ που προβλεπόταν.
  • Το μάθημα «Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών» l της Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, ανατίθεται ως Α' ΑΝΑΘΕΣΗ και στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ33 αντί ως Β' ΑΝΑΘΕΣΗ που προβλεπόταν
  • Το μάθημα «Προβλήματα Φιλοσοφίας» l της Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ανατίθεται ως Α' ΑΝΑΘΕΣΗ και στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ33 αντί ως Β' ΑΝΑΘΕΣΗ που προβλεπόταν .
  • Το μάθημα «Λογική: Θεωρία & Πρακτική» της Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ανατίθεται ως Α' ΑΝΑΘΕΣΗ και στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ33 αντί ως Β' ΑΝΑΘΕΣΗ που προβλεπόταν "

Δίκαια γεννιέται η απορία γιατί τέτοια επιλεκτική ευαισθησία για την ανάθεση μαθημάτων σε μια ειδικότητα (Π33) που ξαφνικά εμφανίστηκε ως αυτόνομη ειδικότητα όχι με γνώμονα τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά με κριτήριο την ικανοποίηση σχετικού αιτήματος των ημετέρων του υπουργείου Παιδείας;

Παράλληλα έκπληξη και ερωτηματικά προκαλεί η σχετική εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

  • Από ποια έρευνα προέκυψε ότι στη διδασκαλία των παραπάνω μαθημάτων εμφανίζονται ελλείψεις από τις υπάρχουσες ειδικότητες ώστε να υπάρχει ανάγκη να ανατεθούν σε νέα; Το αντίθετο! Πλεονάζουν εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων που έχουν την πρώτη και δεύτερη ανάθεση του μαθήματος
  • Από ποια στοιχεία τεκμηριώνεται π.χ. ότι οι απόφοιτοι του ΜΙΘΕ(ΠΕ33) είναι καταλληλότεροι να διδάξουν φιλοσοφία ή το μάθημα «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός & οι Ρίζες του» από αποφοίτους άλλων πανεπιστημιακών τμημάτων;
  • Δεν είναι αυτή η εισήγηση τίποτε άλλο παρά συσσώρευση πτυχιούχων στο σχολείο και «εμπόριο ελπίδας», αφού ουσιαστικά τα τέσσερα από τα πέντε μαθήματα διδάσκονται σε ελάχιστα σχολεία; Το μόνο που διδάσκεται σε κάθε Λύκειο είναι η Φιλοσοφία στη Β' Λυκείου. Αυτό το γεγονός δε δημιουργεί μια νέα περιφερόμενη ειδικότητα ή μια ειδικότητα που θα συμπληρώνει το μεγαλύτερο μέρος του ωραρίου της με άλλα αντικείμενα τα οποία δεν διδάχτηκε ποτέ;

Δυστυχώς και σ' αυτήν την περίπτωση αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει ευθύνη και σοβαρότητα στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό στη χώρα μας. Ζει και βασιλεύει ο κύκλος των ημετέρων τους οποίους ακολουθούν, βουβοί και άβουλοι, όσοι έχουν εθιστεί στο να υπακούουν στις εντολές τους.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο