Με την υπ' αριθμ. 36799/Γ2/Υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1163/10-4-'12, - τ.χ. 2) - μετά από εισήγηση και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής -, η οποία θα ισχύσει από το 2012-2013, καθορίσθηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου που περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας (25 ώρες εβδομαδιαίως) και μαθήματα Κατευθύνσεων. Τα μαθήματα Κατευθύνσεων χωρίζονται α) σε μαθήματα υποχρεωτικά (επτά ώρες εβδομαδιαίως) για τους μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και οκτώ ώρες για τη Θεωρητική Κατεύθυνση και β) οκτώ δίωρα μαθήματα επιλογής, από τα οποία κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να επιλέξει ένα μάθημα. Τα μαθήματα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις είναι: Αρχές Οικονομίας, Β΄ Ξένη Γλώσσα, Στοιχεία Αστρονομίας και Διαστημικής, Σχέδιο Γραμμικό, Σχέδιο Ελεύθερο, Εφαρμογές Υπολογιστών, Διαχείριση φυσικών πόρων, Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία: Ιστορία και Κείμενα.
Με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, δεν επέρχεται καμιά ουσιαστική αλλαγή στα 14 υποχρεωτικά μαθήματα (Θρησκευτικά, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία, ’λγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Φυσική Αγωγή, Α΄ ξένη Γλώσσα, Ερευνητική εργασία - project), όλα δίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας, πλην της Βιολογίας (1 ώρα).
Στα μαθήματα, όμως, κατευθύνσεων, στη Θεωρητική κατεύθυνση (Αρχαία Ελληνικά Κείμενα, Φιλοσοφία, Λατινικά), περιορίζεται η διδασκαλία των Αρχών Φιλοσοφίας, γιατί είναι το μόνο μάθημα που τίθεται σε διαζευκτική επιλογή με την Πολιτική και το Δίκαιο, υποβαθμίζοντας έτσι τη διδασκαλία της Φιλοσοφίας στην κοιτίδα της δημιουργίας της, μάθημα που θα έπρεπε να διδάσκεται υποχρεωτικά σε όλους τους μαθητές του Λυκείου, όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, στα μαθήματα επιλογής αφαιρούνται παντελώς δύο μαθήματα Ιστορίας (Θέματα Ιστορίας - Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα). Με τη συγκεκριμένη απόφαση η Ιστορία περιθωριοποιείται και εξοβελίζεται ολοσχερώς και σταδιακά αντικαθίσταται με άλλα μαθήματα κοινωνιολογικής ή και τεχνολογικής κατεύθυνσης. Έτσι, από τα οκτώ μαθήματα ένα μόνο ανήκει στις θεωρητικές σπουδές, που βαθμηδόν συρρικνώνονται και υποβιβάζονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει, για μια ακόμη φορά, ανησυχία στο φιλολογικό κόσμο και στην εκπαιδευτική ένωση του Κλάδου και ήδη έχουν γίνει εντονότατες διαμαρτυρίες - φοβούμαι επί ματαίω - για τη ρύθμιση του όλου θέματος, που θέτει εκποδών, και σε συστηματική βάση, ουσιαστικά μαθήματα της παιδείας μας.