Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ορισμένες σχολικές μονάδες λειτουργούσαν με πολύ μικρό μαθητών και έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν συγχωνευτεί με άλλες. Αυτό έπρεπε να το κάνει το Υπουργείο. Αυτό όμως στην προσπάθειά του να μειώσει άμεσα τις δαπάνες των σχολείων προχώρησε σε μαζικές συγχωνεύσεις ακόμα και σχολείων με αριθμό μαθητών περίπου 200 διακόσιους. Δημιουργεί δηλαδή νέες σχολικές μονάδες των τετρακοσίων μαθητών υποστηρίζοντας ότι παράλληλα θα αναβαθμίσει το επίπεδο παροχής των γνώσεων σ' αυτά τα σχολεία.
Το πρωτόγνωρο σ' αυτή την απόφαση είναι η δικαιολόγηση των συγχωνεύσεων, όχι με την ειλικρινή ομολογία της οικονομικής στενότητας, αλλά με έναν προκλητικό επιστημονικοφανή ισχυρισμό ότι τα κριτήρια των συνενώσεων είναι αμιγώς παιδαγωγικά. Μάλιστα τεχνηέντως διοχέτευαν τη θέση ότι παιδαγωγικές έρευνες αποδεικνύουν ότι στις σχολικές μονάδες με μεγάλο αριθμό μαθητών και τμημάτων επιτυγχάνονται καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα! Προκαλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να δημοσιοποιήσει μια τέτοια έρευνα ή να παρουσιάσει μια ομάδα παιδαγωγών που υποστηρίζει αυτές τις θέσεις.
Μετά την επίκληση παιδαγωγικών λόγων για την κατάργηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τώρα επικαλούνται την παιδαγωγική για να συρρικνώσουν βίαια και ισοπεδωτικά σχολικές μονάδες! Αυτή είναι η "Νέα Παιδαγωγική" που αναφέρει και ο Καζαντζάκης! Λέγεται Νέα αλλά από μέσα είναι τόσο παλιά όσο και ο πολιτικός τσαρλατανισμός!