ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Επιστημονικό Συμπόσιο για την Ιστορία

Πραγματοποιήθηκε, με εξαιρετική επιτυχία, στις 15 και 16 Οκτωβρίου 2009, επιστημονικό συμπόσιο με θέμα: Θεωρία, μεθοδολογία και διδακτική της Ιστορίας, που διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων σε συνεργασία με την Εταιρεία Θεωρίας, Έρευνας και Διδακτικής της Ιστορίας (Πρόεδρος, ο καθηγητής Γεώργιος Ν. Λεοντσίνης) και το Εργαστήριο Κοινωνικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (Διευθυντής, ο καθηγητής Μενέλαος Γκίβαλος). Οι εργασίες του συμποσίου έγιναν στον υποβλητικό χώρο του Νέου Αμφιθεάτρου του Κεντρικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε δύο απογευματινές συνεδρίες, με προέδρους την Ελένη Σπαθάρη-Μπεγλίτη, Σχολική Σύμβουλο, και τον Δημοσθένη Δασκαλάκη, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το συμπόσιο άρχισε με την προσφώνηση του Προέδρου της ΠΕΦ Αναστ. Στέφου, ο οποίος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη θέση του μαθήματος της Ιστορίας στη Δ.Ε. και τη συνεχή υποβάθμισή του. Χαιρετισμούς απηύθυναν οι: Ιωάν. Καράκωστας, Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, και οι καθηγητές Γ. Λεοντσίνης και Μεν. Γκίβαλος. Εισηγήσεις έγιναν από πανεπιστημιακούς καθηγητές, καθηγητές Δ.Ε. και εκπροσώπους της ΠΕΦ, τους: Ιωάννη Καράκωστα, Συνταγματική κατοχύρωση του Δικαίου του Περιβάλλοντος: Ιστορική προσέγγιση, Μενέλαο Γκίβαλο, Μεθοδολογικά προβλήματα στην ερμηνεία και κατανόηση των ιστορικών συμβάντων, Χαράλαμπο Μπαμπούνη, Αφήγηση και ιστορική διαδικασία, Στέλλα Βατούγιου, Κινηματογράφος και Ιστορία: από την αφήγηση στη μαρτυρία, Σωτήρη Κόνδη, Εικονογραφική μαρτυρία και ιστορική πραγματικότητα. Η λειτουργία της εικόνας στη διδακτική πράξη, Αντώνη Μαστραπά, Ανιχνεύοντας την ιστορική συνείδηση του 5ου αι. π.Χ., Γεώργιο Λεοντσίνη, Αφήγηση και διδακτική της ιστορίας: Ταυτότητες και ανθρώπινες συμπεριφορές, Αιμίλιο Σολωμού, Μουσείο και διδασκαλία της Ιστορίας με αναφορά στην ιστορία της Κύπρου, Σπύρο Τουλιάτο, Θεωρητικά προβλήματα συγκρότησης μοντέλων εξήγησης και ερμηνείας της Ιστορίας, Χρυσούλα Γαλάνη, Αναζητήσεις της σύγχρονης ευρωπαϊκής ιστοριογραφίας, Βασιλική Σακκά, Από τη θεωρία στην πράξη: Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν Ιστορία στο Λύκειο με βάση τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Η συνεργασία της ΠΕΦ με το Πανεπιστήμιο ήταν ουσιαστική για την αναβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, που διέρχεται δεινή κρίση στη Δ.Ε., ενώ όλες οι εισηγήσεις συνέβαλαν δημιουργικά στη λυσιτελή έκβαση των εργασιών της διημερίδας καθώς και στην ενεργητική συμμετοχή των συνέδρων, μ’ ένα γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο, με απόψεις και προβληματισμούς.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο