Όσοι γραφειοκράτες (χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση) πρότειναν πανηγυρικά φέτος τη μείωση της βαθμολογίας του γραπτού κειμένου στη Νεοελληνική Γλώσσα στις 40 μονάδες για λόγους αντικειμενικότερης βαθμολόγησης και όσοι επέλεξαν τα θέματα των εξετάσεων, ας απολογηθούν τώρα δημόσια στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και στην εκπαιδευτική κοινότητα για την αύξηση των αναβαθμολογήσεων στο γλωσσικό μάθημα.
Το ανησυχητικό όμως ότι η αύξηση των αναβαθμολογήσεων παρατηρήθηκε σχεδόν σε όλα τα θεωρητικά μαθήματα με διπλασιασμό σχεδόν των διαφορών στην Ιστορία και τα Αρχαία Ελληνικά.
Οι λόγοι δεν συνδέονται μόνο με την ποιότητα των θεμάτων αλλά και με δύο άλλους βασικούς παράγοντες:
'Aρα ας σταματήσει το υποκριτικό κήρυγμα για βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο και για επιλογή των "καταλληλότερων" στην Επιτροπή των Εξετάσεων, και ας συγκροτηθεί, επιτέλους, ένα σώμα επιστημονικά καταρτισμένων και συνεχώς επιμορφούμενων βαθμολογητών, όπως έχουν προτείνει σημαντικά πρόσωπα και φορείς της σχολικής και κοινωνικής ζωής.