25-02-2021
Νέες εκδόσεις:
- Chapman, Arthur (ed.) (2021). Knowing History in Schools. Powerful knowledge and the powers of knowledge. London: UCL Press.
- Βερέμης, Θάνος (2020). 21 ερωτήσεις και απαντήσεις για το ʻ21. Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Εξερτζόγλου, Χάρης (2020). Η δημόσια ιστορία. Μια εισαγωγή. Αθήνα: Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου Αιώνα.
- Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης, τχ. 19-20 (2019-2020). Αθήνα: Gutenberg.
- Κόκκινος, Γιώργος (2020). Το ολοκαύτωμα και η ευρωπαϊκή ιστορική συνείδηση. Αθήνα: Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός.
- Κόκκινος, Γιώργος & Γατσωτής Παναγιώτης (επιμέλεια) (2020). Για μια σφαιρική και πολυδιάστατη ιστορική εκπαίδευση. Θεωρητικός σχεδιασμός, εννοιολογικός οπλισμός, περιβάλλοντα μάθησης, σχέδια εργασίας. Αθήνα: Πεδίο.
- Κουλούρη, Χριστίνα (2020). Φουστανέλες και χλαμύδες. Ιστορική μνήμη και εθνική ταυτότητα 1821-1930. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
Για το ‘21:
Διδακτικό υλικό για το Ολοκαύτωμα:
Ημερίδες - Συνέδρια:
Εκπαιδευτικά προγράμματα:
- «Το σχολείο αφηγείται», 8ος διεθνής μαθητικός διαγωνισμός από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
- «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας» για την καλλιέργεια της ιστορικής-κριτικής σκέψης και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών μέσα από την ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας που βασίζεται σε ιστορικά ερευνητικά τεκμήρια (τεκμήρια, αντικρουόμενες μαρτυρίες, πολυπρισματικές πηγές, διασταύρωση, αξιολόγηση, κατανόηση, ερμηνεία) έτσι ώστε να προσεγγίζουν κριτικά την πληροφορία και να αξιοποιούν γόνιμα την ιστορική γνώση στο δημόσιο λόγο.
Διεθνείς τοποθετήσεις:
Διαβάστε την παρέμβαση του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα για την Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Ιστορίας.