Η μορφή και το περιεχόμενο της φετινής εξέτασης στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας θα αποδειχθούν ιδιαίτερα επώδυνα σε ιδεολογικό και βαθμολογικό επίπεδο για τους μαθητές ,τους βαθμολογητές αλλά και για τη γλωσσική διδασκαλία στο σχολείο. Ειδικότερα:
Το θέμα της παραγωγής λόγου αποτελεί προϊόν απίστευτης συγκόλλησης δύο ετερόκλητων θεμάτων. Από τη μια ανακαλύφθηκε όψιμα ένα εκπαιδευτικό πρόβλημα δεκαετιών που οι αιτίες του αγνοούνται συστηματικά από κυβερνήσεις και κοινή γνώμη , όπως φαίνεται από τη διατήρηση-διαιώνιση των εκπαιδευτικών δομών που το γεννούν και το αναπαράγουν. Από την άλλη η επιθυμία για μοντέρνα διάσταση στο θέμα(βλέπε συνθηματικό πολιτικό λόγο για e-book,laptop σε κάθε μαθητή κτλ.) οδήγησε την , χρήζουσα άμεσης επιμόρφωσης επιτροπή των εξετάσεων, στη διατύπωση ενός ασαφούς ερωτήματος με ιδιαίτερη δυσκολία στην αξιολόγηση αφού απαιτεί καταγραφή και πρακτικών μέτρων αλλά και ευρύτερων εκπαιδευτικών και άλλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση αυτών των μέτρων Ήδη οι φιλόλογοι-βαθμολογητές είχαν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα για να σκιαμαχήσουν υπέρ της πιο σωστής απάντησης! Η άτακτη υποχώρηση της επιτροπής με τη συμπληρωματική οδηγία που δημοσιοποίησε αποδεικνύει ότι δεν έχει καταλάβει τι ζητούσε το δεύτερο ερώτημα ώστε να το απαιτεί σαφή απάντηση από τους υποψήφιους.
Τέλος επειδή το θέμα δεν επιτρέπει τη διαφορετική θεώρηση και την πολυφωνία , το τι υποκριτικός κλαυθμός και οδυρμός για τα καμένα σχολικά βιβλία έχει να πέσει από τους υποψήφιους δεν φαντάζεστε! Μέχρι και για σύγχρονους Νέρωνες άκουσα ότι έγραψαν!! Με τέτοιες εξεταστικές πρακτικές πιστεύει κανείς ότι σεβόμαστε στη χώρα αυτή τόσο το βιβλίο όσο και την ελευθερία της έκφρασης γενικότερα;