ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η Ομάδα Ιστορίας προτείνει για τον Σεπτέμβριο
Μόνο σε ψηφιακή μορφήΙστορία
pic

(24/09/2021)

Νέες εκδόσεις:

  • Από το site του εκδοτικού οίκου Brill (https://brill.com/view/title/60933) μπορείτε να μεταφορτώσετε δωρεάν τη νέα, δίτομη, αγγλόφωνη έκδοση του ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη με τίτλο "Those Infidel Greeks”. The Greek War of Independence through Ottoman Archival Documents [«Αυτοί οι Άπιστοι Έλληνες»: Η Ελληνική Επανάσταση μέσα από τα Οθωμανικά Αρχεία]. Η έκδοση εντάσσεται στη δραστηριότητα του Ιδρύματος στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας 1821-2021. «Υπό την εποπτεία του Δρος Σουκρού Ιλιτζάκ (Şükrü Ilıcak), πολυπληθής ομάδα σύγχρονων ερευνητών έσκυψε πάνω από οθωμανικά αρχεία, τα οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν μελετηθεί. Η δίτομη έκδοση, που ξεπερνά τις 1.600 σελίδες, περιλαμβάνει 700 έγγραφα μεταγραμμένα από τα οθωμανικά, μεταφρασμένα [στα αγγλικά] και πλήρως σχολιασμένα. Πρόκειται επιστολές που βρίσκονται στα Μητρώα Ayniyat, στα Οθωμανικά Αρχεία της Κωνσταντινούπολης, οι οποίες χρονολογούνται από τον Ιούνιο του 1821 έως το 1826, όταν οι Μεγάλες Δυνάμεις αρχίζουν την επίσημη διπλωματική επέμβασή τους. Είναι ένα έργο διεθνών προδιαγραφών, για πρώτη φορά από ελληνικό φορέα, γεγονός που επικυρώνεται και από τη συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο Brill». Οι πληροφορίες από το σχετικό site της Πρωτοβουλίας 1821-2021 εδώ.
  • Alessandro, Barbero (2021). Βάρβαροι. Μετανάστες, πρόσφυγες, εκτοπισμένοι στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, μτφρ. Δημήτρης Δρόκαλος. Αθήνα: Historical Quest. Ο ιταλός ακαδημαϊκός πραγματεύεται ένα θέμα ζωτικής σημασίας στην αρχαιότητα και επίκαιρο μέχρι σήμερα!
  • Beaton, Roderick (2021). The Greek Revolution of 1821 and its global significance. Αθήνα: Αιώρα. Εμπλουτισμένη εκδοχή ομιλίας του επιφανούς νεοελληνιστή και συγγραφέα Ρόντρικ Μπήτον. Η αρχική ομιλία πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 2020, στο πλαίσιο σειράς διαδικτυακών διαλέξεων του British School at Athens για την «εποχή των επαναστάσεων».
  • Βλαδίμηρος, Λάζαρος (2021). Οι ιατροί στην Παλιγγενεσία. Με το κορμί και την επιστήμην των. Ιδιωτική Έκδοση
  • Snowden, Frank (2021). Επιδημίες και κοινωνία. Από τον Μαύρο Θάνατο μέχρι σήμερα, μτφρ. Τιτίνα Σπεραλάκη. Αθήνα: Πατάκης
  • Μπούνια Αλεξάνδρα, Καταπότη, Δέσποινα, (2021). Αναδυόμενες Τεχνολογίες και πολιτισμική κληρονομιά, Αθήνα: Αλεξάνδρεια.

Για τον Μίκη Θεοδωράκη:

On line για το ‘21:

Πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς

Ιστότοποι-ιστοσελίδες με ενδιαφέρον για την ιστορική εκπαίδευση:

  • Το κανάλι της EuroClio στο Youtube.com. Ενδιαφέροντα βίντεο για την ιστορική εκπαίδευση στα αγγλικά.
  • Ψηφιακές Εκδόσεις (e-books) με ελεύθερη πρόσβαση από το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών - Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Διεθνείς τοποθετήσεις:

«Μία ματιά στις απόψεις του κοινού (των ΗΠΑ) για το μάθημα της Ιστορίας» (στα αγγλικά). Στοιχεία για έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις ΗΠΑ το φθινόπωρο του 2020. Μερικά ενδιαφέροντα ευρήματα: Περίπου τα ⅔ δήλωσαν ότι η Ιστορία είναι κάτι περισσότερο από ένα σύνολο ονομάτων, χρονολογιών και γεγονότων. Στη θέση των δύο περισσότερο δημοφιλών πηγών ιστορικής μάθησης επιλέχθηκαν τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ και ταινίες, αν και τα μουσεία θεωρήθηκαν ως η πιο αξιόπιστη πηγή. Ενθαρρυντική η διαπίστωση ότι το 84% των συμμετεχόντων επιδοκίμασε σταθερά την αξία της ιστορικής εκπαίδευσης, ασχέτως κοινωνικής προέλευσης, φύλου ή εθνικότητας. Πάνω από τα ¾ του δείγματος δήλωσαν ως αποδεκτή τη διδασκαλία των δεινών του παρελθόντος, παρότι αυτό μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στους εκπαιδευομένους. Εκείνοι που έβλεπαν την Ιστορία ως συλλογή γεγονότων εκδήλωσαν και το χαμηλότερο ενδιαφέρον για θέματα παγκόσμιας ιστορίας, ενώ, αντίστροφα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδήλωσαν εκείνοι που αντιλαμβάνονται την Ιστορία ως εξήγηση. Περισσότερο από ένας στους δύο δέχτηκαν ότι η ιστορία των γυναικών και η ιστορία των μειονοτήτων υποτιμάται και θα έπρεπε να προβάλλεται περισσότερο. Στην 3η θέση έρχεται η ιστορία του κινήματος ΛΟΑΤΚΙ. Συνολικά η έρευνα υποδεικνύει πόσο σημαντικές είναι οι στάσεις-διαθέσεις της κοινής γνώμης ως προς τους προσανατολισμούς της ιστορικής εκπαίδευσης, καθώς, μέσα σε ένα πλαίσιο αλληλεπίδρασης, οι δύο πόλοι συνδιαμορφώνονται επηρεάζοντας ο ένας τον άλλον. Χρήσιμη θα ήταν οπωσδήποτε η σύγκριση με αντίστοιχες έρευνες σε άλλες χώρες και στην Ελλάδα.

..........................

To Εργαστήριο Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, σε συνεργασία με το ΚΕΒΙΔΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, θέλοντας να ενδυναμώσουν τον ισχυρό αμφίδρομο σύνδεσμο επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί στους καιρούς της πανδημίας μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, διοργανώνουν στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 επιμορφωτική δράση για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, αλλά και για κάθε ενδιαφερόμενη-ο υπό τον τίτλο «Στα φτερά της ιστορίας: Μαγνητικοί κύκλοι της Δευτέρας».

Ο ηλεκτρονικός σύνδεσμος για τις εξ αποστάσεως διαλέξεις είναι: https://aegean-gr.zoom.us/j/92747346319?pwd=WkgreFRBSUtud2xCNzVQMERJaHZPUT09, Meeting ID: 927 4734 6319 και Passcode: 744263

Ώρα έναρξης διαλέξεων: 6.15 μμ

Πληροφορίες-Δηλώσεις συμμετοχής: Κυριακή Φαρδή, τηλ. 2241099294 και e-mail: k.fardi@aegean.gr
Δειτε το πρόγραμμα στο αρχείο.


Συντάκτες

Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Kείμενο Word Στα φτερά της Ιστορίας
Ενημέρωση: 27-09-2021 15:33 - Μέγεθος: 64.66 KB

Ενημερωτικό δελτίο