Εκφράσεις ηγεσίας στο έργο των διευθυντών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας: Μια εμπειρική μελέτη
"Στη σύντομη αναφορά μας στην ηγεσία στις σχολικές μονάδες, κρίνεται αναγκαίο να αναγνωρίσουμε τις διαφοροποιήσεις που η βιβλιογραφία καταδεικνύει στοn λόγο περί διοίκησης (management) και ηγεσίας (leadership) στην εκπαίδευση (βλ. π.χ. Andrikopoulos & Ifanti, 2020· Bush & Glover, 2014· Κουτούζης, 2012· Μιχόπουλος, 1998· Σαΐτης, 2014). Όσον αφορά την ηγεσία, διακρίνονται δύο βασικές κατηγορίες: η ηγεσία έργου και η σχεσιακή ή συναισθηματική ηγεσία (Κάντας, 1993:136). Το επιθυμητό είναι η διοίκηση και η ηγεσία να ασκούνται από το ίδιο άτομο ή από την ίδια ομάδα ατόμων (Μπουραντάς, 2002:313). Επισημαίνεται μάλιστα ότι η ηγεσία ενός σχολείου «… θα πρέπει να εμπνέει το προσωπικό του, ώστε να δουλεύει συνεργατικά και ισότιμα σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης και ανάληψης ευθυνών στο σχολείο» (Υφαντή & Κυριακοπούλου, 2011: 35)."
Η συνέχεια στο τεύχος 177