Η φετινή επιτροπή εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θέλησε να πρωτοτυπήσει μόνο στην επιλογή του κειμένου. Δεν έλαβε όμως υπόψη της ότι τα δοκίμια στοχασμού με τη μεταφορική χρήση της γλώσσας δεν είναι μόνο απαιτητικά στην περιληπτική τους απόδοση αλλά και στην προσέγγιση της σημασίας των λέξεων.
Η έννοια του καλού και του κακού στις σχέσεις των ανθρώπων, η έννοια της γνώσης που υπηρετεί τον άνθρωπο στις σχέσεις του με τη φύση, την κοινωνία και τον εαυτό του, η έννοια του ωραίου (ως έργου της φύσης ή του ανθρώπου) και η έννοια της μεταφυσικής απορίας για τον άπειρο χωροχρόνο και την προέλευση του κόσμου και της ζωής....Οι τέσσερις αυτές έννοιες ως πεδία του ανθρώπινου στοχασμού οδήγησαν στους 4 βασικούς τομείς Φιλοσοφίας: Γνωσιολογία, Ηθική, Αισθητική, Μεταφυσική.
Δημοτικά τραγούδια ως ποιητική δημιουργία διδάσκονται σ' όλες τις τάξεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δάσκαλοι και φιλόλογοι αναλύουν και ερμηνεύουν τα δημοτικά τραγούδια, που περιέχονται στα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας, με τον τρόπο που αναλύουν και τα άλλα ποιήματα των σχολικών βιβλίων, προσπαθώντας να εμφυσήσουν στους μαθητές αγάπη για το ποιητικό αυτό είδος.
Πριν λίγες εβδομάδες, και ενώ η σχολική χρονιά πλησίαζε στο τέλος της, έφτασε στα σχολεία όλων των βαθμίδων μια εγκύκλιος, με βάση την οποία το ΥΠΕΠΘ καλούσε εσπευσμένως (λήξη προθεσμίας 11 Απριλίου 2008) τους συλλόγους των εκπαιδευτικών σε «διαβούλευση», προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για την επικείμενη επιμορφωτική διαδικασία.