ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η λογοτεχνική εκπαίδευση σήμερα: το επιστημονικό πεδίο και η σχολική πραγματικότητα

Η λογοτεχνική εκπαίδευση σήμερα: το επιστημονικό πεδίο και η σχολική πραγματικότητα

Βενετία Αποστολίδου, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Λογοτεχνικής Εκπαίδευσης ΠΤΔΕ, ΑΠΘ

Περίληψη

Το άρθρο επιδιώκει να χαρτογραφήσει το επιστημονικό πεδίο που ονομάζεται  «διδακτική της λογοτεχνίας» ή/και «λογοτεχνική εκπαίδευση». Για τον σκοπό αυτό έγινε μια μικρή έρευνα στις ιστοσελίδες των Τμημάτων Φιλολογίας και των Παιδαγωγικών Τμημάτων, τις βάσεις δεδομένων των διδακτορικών διατριβών και των διπλωματικών μεταπτυχιακών εργασιών προκειμένου να διερευνηθεί το ερώτημα πόσο διδάσκεται το συγκεκριμένο αντικείμενο και ποια είναι η σχετική επιστημονική παραγωγή. Παράλληλα, ιχνηλατείται η σχολική πραγματικότητα γύρω από το μάθημα της λογοτεχνίας σήμερα, όπως διαμορφώνεται από τις διαδοχικές αλλαγές των Προγραμμάτων Σπουδών από το 2011 και εξής. Το άρθρο ολοκληρώνεται με αναφορές σε νέα βιβλία που εκδόθηκαν στο επιστημονικό αυτό πεδίο και τα ζητούμενα για την ανάπτυξη του πεδίου. 

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο