ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Λύκειο: προκλήσεις και προοπτικές

Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Λύκειο: προκλήσεις και προοπτικές

Τριαντάφυλλος Η. Κωτόπουλος, Καθηγητής Δημιουργικής Γραφής και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) – Ποιητής

Περίληψη

Η Λογοτεχνία είναι όχι μόνο παράγωγο αλλά και δυνάμει παράγοντας διαμόρφωσης των κοινωνικών συνθηκών και του πολιτισμού. Τα λογοτεχνικά κείμενα στην εκπαίδευση ανοίγουν έναν ευρύ ορίζοντα αναζητήσεων και αντιστέκονται στις όποιες περιοριστικές αντιλήψεις συνδέονται με τυπικές διαδικασίες μάθησης. Σκοπός των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας στο Λύκειο είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να επικοινωνήσουν με τα λογοτεχνικά κείμενα, να τα κατανοήσουν και να τα βιώσουν, αλλά την ίδια στιγμή να τα απολαύσουν αισθητικά ως έργα γλωσσικού, καλλιτεχνικού και, ευρύτερα, πολιτισμικού χαρακτήρα. Μέσα από την πράξη της λογοτεχνικής ανάγνωσης φιλοδοξούμε να διαμορφώσουμε ενδιαφερόμενους και δυνητικά επαρκείς αναγνώστες, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο