ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Μια διδακτική προσέγγιση στο "Παραμύθι χωρίς όνομα" του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Η διδασκαλία αυτοτελούς θεατρικού κειμένου στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Μια διδακτική προσέγγιση στο "Παραμύθι χωρίς όνομα" του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Μαρία Παναγιωτοπούλου, φιλόλογος, διδάκτωρ Θεατρικών Σπουδών (ΕΚΠΑ), σκηνοθέτις

Περίληψη      

Αφορμή της εισήγησης είναι η ομολογουμένως καινοτόμος πρόταση των νέων ΠΣ για διδασκαλία αυτοτελούς θεατρικού έργου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο πλαίσιο του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση που όμως κινδυνεύει να μείνει «κενό γράμμα» αν δεν συμπαρασύρει μαζί της και κάποιες αλλαγές στις δυσκαμψίες και τα ατοπήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Στόχος μας είναι η διερεύνηση της θέσης που καλείται να πάρει το θεατρικό κείμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία ορίζεται από τη «διπλή φύση» του ως αναγνώσματος (mental theatre) και ως «κειμένου προορισμένου για παράσταση». Στην προσπάθειά μας αυτή θα αναφερθούμε στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Παραμύθι χωρίς όνομα», έργο-σύμβολο της ελληνικής κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας αλλά και εύκολα παραστάσιμο από μαθητές/-τριες είτε ως σκηνικό παιχνίδι είτε ως θεατρική παράσταση.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο