Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Kειμενική γραμματική και μεταγλωσσική συζήτηση: συστατικά της σύγχρονης γλωσσικής διδασκαλίας

Kειμενική γραμματική και μεταγλωσσική συζήτηση: συστατικά της σύγχρονης γλωσσικής διδασκαλίας

Ευάγγελος Π. Μαλμέν, φιλόλογος στο Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο Πειραιά, Δρ. Κειμενογλωσσολογίας και Διδασκαλίας Νέας Ελληνικής ως Μητρικής Γλώσσας

Περίληψη

Τα νέα Προγράμματα Σπουδών (2021) Νεοελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου και Λυκείου προωθούν τη διδασκαλία της γραμματικής του κειμένου. Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσει τη διδασκαλία μιας πτυχής της κειμενικής γραμματικής: της θεματικής δομής και να αναδείξει τη μεταγλωσσική συζήτηση που μπορεί να αναπτυχθεί στη σχολική τάξη στο πλαίσιο αυτής της διδασκαλίας. Υποστηρίζεται ότι η διδασκαλία της θεματικής δομής σε συνδυασμό με τη μεταγλωσσική συζήτηση μπορούν να βοηθήσουν τους/τις μαθητές/-τριες ώστε: α) να παραγάγουν πιο συνοχικά και συνεκτικά κείμενα και β) να καλλιεργήσουν μεταγλωσσική γνώση σχετικά με τη δεξιότητα της παραγωγής γραπτού λόγου.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο