ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Διαδραστική εφαρμογή για την ενημέρωση κατά της παιδικής ψυχικής κακοποίησης με βάση τη δομική σημαντική του Greimas

Διαδραστική εφαρμογή για την ενημέρωση κατά της παιδικής ψυχικής κακοποίησης με βάση τη δομική σημαντική του Greimas

Λαζαρίδου Δ. Ελένη, ανεξάρτητη ερευνήτρια, απόφοιτος ΔΠΜΣ Σημειωτική, Πολιτισμός και Επικοινωνία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης                                            

Περίληψη

Το παρόν άρθρο πραγματεύεται τη χρησιμότητα του συνδυασμού μεθοδολογικών εργαλείων της αφηγηματολογίας και των θεωριών των νέων μέσων στο σχεδιασμό διαδραστικών αφηγήσεων κοινωνικής ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, στο σχεδιασμό της παρούσας διαδραστικής εφαρμογής εφαρμόζεται το σημασιολογικό μοντέλο του Greimas, η σημειωτική θεωρία και οι θεωρίες της διαδραστικότητας και της παιχνιδοποίησης με σκοπό την ενημέρωση κατά της παιδικής κακοποίησης. Παρόμοια με ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, δημιουργείται ένας χώρος πιθανοτήτων που προσφέρει δελεαστικά διλήμματα  κάτω από μια κυρίαρχη αφήγηση και επιλογές προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανά σενάρια της πραγματικής ζωής. Η εφαρμογή αυτή μπορεί να αποτελέσει κατάλληλο εργαλείο ενημέρωσης εκπαιδευτικών και κοινωνικών λειτουργών στο πλαίσιο της ενημέρωσης της παιδικής κακοποίησης. Ταυτόχρονα, αποτελεί κατάλληλο επικοινωνιακό μέσο που μπορεί να προσαρμοστεί σε ποικίλα θέματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης που αφορούν τα παιδιά. Σε περιστάσεις που αφορούν εργαλεία εκπαιδευτικής και ενημερωτικής χρήσης για κοινωνικά ζητήματα, τα διαδραστικά αφηγήματα μπορούν να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία του χρήστη και την ευαισθητοποίησή του στο θέμα που προβάλλεται μέσα από ένα παιχνιδοποιημένο περιβάλλον.

Λέξεις-κλειδιά: διαδραστική αφήγηση, κοινωνική ευαισθητοποίηση, παιδική κακοποίηση, σημειωτική, διάδραση, παιχνιδοποίηση

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Abstract:

This article discusses the usefulness of combining methodological tools of storytelling and new media theories in designing interactive narratives with the aim of informing about social issues. More specifically, the design of this interactive application applies  Greimas’ semantic model, the semiotic theory and the theories of interactivity and gamification in order to inform against child abuse. Similar to a video game, a space of possibilities is created that offers tempting dilemmas under a dominant narrative and choices in order to deal with possible real life scenarios. This application can be a suitable tool for informing teachers and social workers in the context of child abuse awareness. Simultaneously, it can function as a useful means of communication that is likely to be adapted as informative tool on a wide range of social awareness issues concerning children. In situations concerning educational and informational tools, interactive narratives can maximize the user experience and awareness of the subject matter projected through gamified environment.

Key-words: interactive narrative, child abuse, interaction, gamification, semiotics, educational tool, social awareness

Ενημερωτικό δελτίο