ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Δεσπόζουσα γλώσσα, ιδιότητα του πολίτη, επάρκεια επικοινωνίας και αλλόγλωσσοι/δίγλωσσοι μαθητές

Δεσπόζουσα γλώσσα, ιδιότητα του πολίτη, επάρκεια επικοινωνίας και αλλόγλωσσοι/δίγλωσσοι μαθητές

Φωτεινή Καλογερογιάννη, Φιλόλογος, Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια του ΑΠΘ

Περίληψη:

Στις σύγχρονες κοινωνίες η επάρκεια επικοινωνίας, που περιλαμβάνει και τη γλωσσική επάρκεια, αποτελεί μια από τις βασικές συνιστώσες της παιδείας του πολίτη, η οποία είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών. Ειδικά σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες, όπως η ελληνική, το σχολείο οφείλει να ανταποκριθεί στον στόχο αυτό εκπαιδεύοντας μαθητές/τριες που ξεκινούν από διαφορετική γλωσσική αφετηρία μέσω της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, αλλά και της προώθησης της διγλωσσίας ή/και πολυγλωσσίας, ώστε οι μαθητές/τριες να ωφεληθούν από τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές και να καταστούν ικανοί να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε ποικίλες επικοινωνιακές περιστάσεις της κοινωνικής ζωής.

Λέξεις-κλειδιά: γλωσσική εκπαίδευση, διγλωσσία, ετερότητα, διαπολιτισμική εκπαίδευση, επάρκεια επικοινωνίας

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο