ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Η Δημόσια Ιστορία στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο: διαστάσεις, στάσεις και όρια

Η Δημόσια Ιστορία στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο: διαστάσεις, στάσεις και όρια

Κωνσταντίνος Αγγελάκος, Χαράλαμπος Κουργιαντάκης, Ευστάθιος Πουλιάσης. Νικολέτα Ρούσσου

Περίληψη

Η εργασία αυτή είναι μια διευρυμένη μορφή της παρουσίασης στο πρόσφατο (Σεπτέμβριος 2022) συνέδριο του HEIRNET (History Educators International Research Network), στο Άμστερνταμ. Η αρχική ιδέα για την έρευνα προέκυψε με σκοπό -μέσω ενός σχετικά περιορισμένου δείγματος και μιας όσο το δυνατόν εμπεριστατωμένης ποιοτικής ανάλυσης- να αποτυπωθούν κάποιες πρώτες απόψεις/τοποθετήσεις, αλλά και το επίπεδο της γνώσης των εκπαιδευτικών της Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης, μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή (Μάρτιος 2020), σχετικά με ό,τι αφορά τη λεγόμενη Δημόσια Ιστορία. Τους ερευνητές ενδιέφεραν οι επιρροές, οι σχέσεις και η κάθε είδους παρεμβολές που προκύπτουν από τη συμπόρευση της Δημόσια Ιστορίας με την ακαδημαϊκή και τη σχολική. Η ανάγκη για μια τέτοιου είδους έρευνα αναφύεται από τη στιγμή που ολοένα και περισσότερο γίνεται αισθητή η παρουσία της Δημόσιας Ιστορίας στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο λόγο, με όποιες -δυνάμει- θετικές ή αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει αυτή η εξέλιξη για όλα τα εμπλεκόμενα πεδία. 

 

Λέξεις κλειδιά: Δημόσια Ιστορία, Σχολική Ιστορία, Ακαδημαϊκή Ιστορία, Διδασκαλία της Ιστορίας, Εκπαιδευτικοί, Ελληνικό Σχολείο

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο