ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Πρόγραμμα Σπουδών (2021) για τη Λογοτεχνία Λυκείου: μέρος α’- κριτική θεώρηση

Πρόγραμμα Σπουδών (2021) για τη Λογοτεχνία Λυκείου: μέρος α’- κριτική θεώρηση 

Σοφία Παπαλού

 

Ανάμεσα στα 166 Προγράμματα Σπουδών που ανακοινώθηκαν τον Νοέμβριο του 2021[1] συμπεριλαμβάνεται εκείνο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Λυκείου με επόπτη του Προγράμματος αλλά και του Εκπαιδευτικού και Επιμορφωτικού Υλικού τον κ. Τρ. Κωτόπουλο. Η παρούσα κριτική θεώρηση του Προγράμματος, η οποία συντάχθηκε με την επίβλεψη του κ. Σπ. Κιοσσέ, εστιάζει:

  • Στη δυνατότητα που δίνουν στον μαθητή να αυτενεργήσει, να αναρωτηθεί, να μετασχηματίσει το ερέθισμα που του δίνεται από το κείμενο σε δικό του σώμα σκέψης που διέπεται από την ελεύθερη και ανεπιτήδευτη πορεία της λογικής, της φαντασίας και του συναισθήματός του.
  • Στον ρόλο που καλείται να παίξει ο εκπαιδευτικός, δηλαδή αυτόν του διαμεσολαβητή ανάμεσα στο κείμενο και τον μαθητή και όχι του λόγου της αυθεντίας που καταπνίγει κάθε άλλη έκφραση αλλά και κάθε ενδιαφέρον της μαθητικής κοινότητας.
  • Στην παρουσία της δημιουργικής γραφής ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας των μαθητών.
  • Στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  • Στον βαθμό δυσκολίας που ενδέχεται να παρουσιαστεί στην εφαρμογή τους εξαιτίας της δομής και των δυσχερειών της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Η Σοφία Παπαλού είναι φιλόλογος με μεταπτυχιακές σπουδές στη Δημιουργική Γραφή.

 

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 



[1]http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli (ανακτήθηκε 12.02.2022).


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο