ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Αντιλήψεις γονέων για διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και εκπαιδευτικής προσαρμογής κατά τη δεύτερη περίοδο της πανδημίας COVID-19
pic

Αντιλήψεις γονέων για διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και εκπαιδευτικής προσαρμογής κατά τη δεύτερη περίοδο της πανδημίας COVID-19

Αικ, Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολγίας, Ε.Κ.Π.Α.

Χ. Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Π. Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Ν. Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, Δρ, Κλινικής Ψυχολογίας

Θ. Υφαντή, Δρ Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Περίληψη

Στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19 το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ υλοποίησε ένα ευρύτερο ερευνητικό πρόγραμμα για την αξιολόγηση των αναγκών σε ψυχοκοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και των πηγών στήριξης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας σε διαφορετικές φάσεις της πανδημίας. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται τα βασικότερα ευρήματα από την έρευνα στους γονείς κατά τη δεύτερη φάση της πανδημίας με τη συμμετοχή 496 γονέων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας με παιδιά από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν η Κλίμακα Γενικευμένης Αγχώδους Διαταραχής, η Σύντομη Κλίμακα Ψυχικής Ανθεκτικότητας, η Κλίμακα εκτίμησης Φόβου Πανδημίας COVID-19 και ερωτήσεις για παρατηρούμενες αλλαγές στα παιδιά τους σε διαστάσεις σχολικής προσαρμογής. Τα ευρήματα έδειξαν ότι σύμφωνα με τις αντιλήψεις τους οι γονείς βίωναν χαμηλό προς μέτριο άγχος, χαμηλό φόβο για την πανδημία και υψηλό επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας με τις μητέρες να εμφανίζονται πιο επιβαρυμένες από τους πατέρες. Η μη επάρκεια ηλεκτρονικών συσκευών σχετίστηκε με υψηλότερο άγχος και χαμηλότερη ψυχική ανθεκτικότητα, ενώ οι γονείς ανησυχούσαν κυρίως για την ποιότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Τέλος βρέθηκε ότι οι γονείς που το παιδί τους δεν δυσκολευόταν με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είχαν χαμηλότερο άγχος. Τα αποτελέσματα αξιοποιούνται στο πλαίσιο ανάπτυξης πολυεπίπεδων δράσεων από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Ενημερωτικό δελτίο