ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Αξιολόγηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ομίλων Αριστείας Δημιουργικότητας Καινοτομίας. Μελέτη Περίπτωσης.
pic

[21/04/2023]

Αξιολόγηση Ομίλου Φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ομίλων Αριστείας Δημιουργικότητας Καινοτομίας. Μελέτη Περίπτωσης.

Αμοργιανιώτη Ειρήνη, ΔΕ Εκπαιδευτικός, ΠΕ02, M.Ed

Ρίνης Δημήτριος, ΔΕ Εκπαιδευτικός, ΠΕ06, M.Ed, M.Sc, Ph.Theory

Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερευνά τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων σε Όμιλο Αριστείας Δημιουργικότητας Καινοτομίας με σκοπό τη βελτίωσή του και τη διάχυση καλών πρακτικών λειτουργίας. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια μελέτη περίπτωσης που στο πρώτο μέρος γίνεται χαρτογράφηση του Ομίλου και στο δεύτερο μέρος καταγράφεται η αξιολόγηση του Ομίλου από τους μαθητές-τριες με σκοπό τη βελτίωση του και τον επανακαθορισμό των στόχων του. Ειδικότερα, ο Όμιλος λειτούργησε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 με τη συμμετοχή 18 μαθητών -τριών της Α’ τάξης του Γυμνασίου. Μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας του Ομίλου οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό τη διαμόρφωση αναγνωστικών στάσεων, αναγνωστικών προτιμήσεων και αναγνωστικών συνηθειών για παιδιά εφηβικής ηλικίας. Με το πέρας της σχολικής χρονιάς συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα με εργαλείο το ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Από τη συνδυαστική αξιοποίηση των δεδομένων προέκυψε ότι οι μαθητές που συμμετείχαν απόλαυσαν τη ανάγνωση των κειμένων, υιοθέτησαν μια θετική στάση στο βιβλίο και δήλωσαν την πρόθεσή τους να παρακολουθήσουν και πάλι τον Όμιλο. Παράλληλα, πρότειναν τον εμπλουτισμό του προγράμματος του Ομίλου και με άλλες εκπαιδευτικές δράσεις, με πιο σημαντική από αυτές τη δημιουργική γραφή που θα καταστήσει και την ανάγνωση περισσότερο δημιουργική.

Λέξεις-κλειδιά: όμιλος, φιλαναγνωσία, εκπαιδευτικές δράσεις, αξιολόγηση

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Ενημερωτικό δελτίο