[05/07/2023]
Με οδηγό το κείμενο: Πρακτικός οδηγός για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας στο Λύκειο
Νόπη Ταχματζίδου, Πανταζής Μητελούδης
(απόσπασμα)
"Βρισκόμαστε, λοιπόν, σήμερα για να συζητήσουμε τους τρόπους μέσω των οποίων θα στηρίξουμε το αντικείμενο αναδεικνύοντας χωρίς φόβο τα χαρακτηριστικά του (στα οποία ενέχεται η σύγκρουση, η δυναμική αντίθεση αλλά και η αντίφαση), προσπαθώντας να τραβήξουμε την προσοχή του μαθητή μας χωρίς να υποβαθμίζουμε την προσωπική του τοποθέτηση. Τι είδους κείμενα, λογοτεχνικά και μη, πρέπει να επιλέξουμε, ώστε αφενός να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας, αφετέρου να δραστηριοποιήσουμε την τάξη μας στην κατεύθυνση ενός γόνιμου προβληματισμού σε ατομικό επίπεδο, χωρίς να αποφεύγουμε τις διαφορές των απόψεων, που οπωσδήποτε παρουσιάζονται, αλλά χρησιμοποιώντας τις διαφορετικές τοποθετήσεις ως βάση μιας δημιουργικής συνομιλίας των μαθητών μας με το κείμενο; Πώς πρέπει να οργανώσουμε τη διδασκαλία μας, ώστε να επιτύχουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη σε εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό επίπεδο;"
Νέα Παιδεία, τεύχος 186 (περιεχόμενα)
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.
Πληροφορίες για τη συνδρομή του 2023