ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Ο ρόλος και η ψυχογραφία της γυναίκας στην αρχαία τραγωδία και στον Θουκυδίδη
pic

[05/07/2023]

Ο ρόλος και η ψυχογραφία της γυναίκας στην αρχαία τραγωδία και στον Θουκυδίδη

Κωνσταντίνος Φίλης

Η μοίρα της γυναίκας ως θύματος του πολέμου φαίνεται και καταδεικνύεται κυρίως στην αρχαία ελληνική τραγωδία. Έτσι στην «Αντιγόνη» η ηρωίδα αδιαφορεί για το κήρυγμα του θείου της και βασιλιά Κρέοντα και ενταφιάζει τον αδελφό της Πολυνείκη. Με άλλα λόγια το υψηλό θρησκευτικό συναίσθημα οδήγησε την Αντιγόνη στο άφθαστο ηθικό μεγαλείο. Στις «Τρωάδες» οι Τρωαδίτισσες γυναικείες φύσεις υποτάσσονται στη μοίρα τους και αδυνατούν να αντιδράσουν. Στην «Εκάβη» η ηρωίδα από ένα αξιολύπητο θύμα μεταβάλλεται σε θηριώδη και αδυσώπητη θύτη. Στη «Μήδεια» αποδεικνύεται ότι οι αποφάσεις που παίρνει η Μήδεια είναι ανάλογες με το περιεχόμενο, που υπάρχει στο βάθος της ψυχής. Στον «Θουκυδίδη» ο ιστορικός παρουσιάζει τη γυναίκα να ξεπερνάει τη γυναικεία φύση, να γίνεται δυνατή και να εξισώνεται με τον άνδρα. Στη γυναίκα της Κέρκυρας διακρίνουμε μια ιδιότυπη ψυχοσύνθεση, που οφείλεται στο κοινωνικό περιβάλλον του νησιού.

Νέα Παιδεία, τεύχος 186 (περιεχόμενα)

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

Πληροφορίες για τη συνδρομή του 2023


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο