"Συνοψίζοντας, τα θέματα χαρακτηρίζονται γενικά από σαφήνεια, με εξαίρεση τα σημεία που θίξαμε, ενώ η βαθμολογία των υποψηφίων θα κριθεί από την προσπέλαση του αδίδακτου κειμένου που χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό δυσκολίας."
Γράφει ο Πάνος Σεράνης
"Επιχειρούμε μια σύντομη αναδρομή στα σχολικά εγχειρίδια, που χρησιμοποιήθηκαν για τη διδασκαλία του Ηροδότου στη Μέση Εκπαίδευση από το 1940 ως σήμερα. Βέβαια, το έργο του Αλικαρνασσέως ιστορικού διδασκόταν και παλαιότερα, γιατί, ως γνωστικό αντικείμενο, αποτελούσε επιτομή του αρχαίου κόσμου και, συγχρόνως, επισκόπηση της αρχαιότητας, με κύριο θέμα τη σύγκρουση Ελλήνων και Περσών, που εκφράζεται ως αντίθεση Ευρώπης και Ασίας, ελληνικού και ασιατικού πνεύματος."
Η πρόταση που ακολουθεί αξιοποιεί την πολυγλωσσία μέσα από μια δραστηριότητα που δοκιμάστηκε στο μάθημα της Οδύσσειας κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως, τόσο σύγχρονα όσο και ασύγχρονα, λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών συνθηκών που αυτή δημιούργησε.
Σχολιασμός εξεταστικού δοκιμίου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021
Του Ε.Π. Παπανούτσου
Πρώτη δημοσίευση στο τεύχος 6 της Νέας Παιδείας (1978)
Γνωριμία με το διαδικτυακό περιοδικό Antigone
Το διαδικτυακό περιοδικό Antigone, είναι ένας νέος εκπαιδευτικός ιστότοπος που στόχο έχει να κάνει τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου προσβάσιμη στο διεθνές κοινό. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και η θεματολογία ποικίλει, από άρθρα γενικού ενδιαφέροντος σε πιο εξειδικευμένες συμβολές που εστιάζουν σε ένα ευρύ φάσμα της κλασικής λογοτεχνίας.
Ένα κείμενο-παρέμβαση της Ομάδας των Αρχαίων Ελληνικών για δύο αλλαγές στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος, που δεν αναδείχθηκαν λόγω εκτάκτων συνθηκών. Ακολουθεί ερωτηματολόγιο, το οποίο καλούμε τους συναδέλφους να συμπληρώσουν.
Τι μας λένε και σήμερα οι τρεις τραγικοί: Αισχύλος, Σοφοκλής και Ευριπίδης, από τις Ίνα Αναγνωστοπούλου και Λία Μπουσούνη-Γκέσουρα, εκδ. Μεταίχμιο, 2019, σελ.264
Της Χριστίνας Αργυροπούλου