ShareThis
Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

Άρθρα

Αριστοτελιστές: δημιουργώντας εργαστήρια φιλοσοφίας για μαθητές
pic

[29/12/2023]

Αριστοτελιστές: δημιουργώντας εργαστήρια φιλοσοφίας για μαθητές

Χάρης Ταμπάκης, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας, Μέλος ΕΔιΠ Τμήματος Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Πατρών

Περίληψη

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του ιστότοπου των «Αριστοτελιστών», του ψηφιακού κόμβου για την αριστοτελική φιλοσοφία, προβλέφθηκε η δημιουργία εκπαιδευτικών εργαστηρίων φιλοσοφίας για μαθητές. Το κείμενο εποπτεύει την εργασία που πραγματοποιήθηκε και εξετάζει τις μεταβλητές που ελήφθησαν υπόψη κατά τον σχεδιασμό των εργαστηρίων, επισημαίνοντας παράλληλα τις προκλήσεις και τις επιλογές που προέκυψαν στην πράξη. Αναφέρεται επίσης στην εμπειρία της πιλοτικής εφαρμογής των εργαστηρίων από εκπαιδευτικούς κατά την τρέχουσα σχολική περίοδο και προχωρά σε κριτική αποτίμηση των προοπτικών του έργου, το οποίο οδεύει προς την τελική φάση του, προτείνοντας την επιδίωξη της προσέλκυσης διεθνούς κοινού και κυρίως την οργανωτική εξασφάλιση της επιβίωσής του, ιδίως ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται στα εκπαιδευτικά πράγματα.

Όροι-κλειδιά

Φιλοσοφία, εκπαίδευση, Αριστοτέλης, Αριστοτελιστές, εκπαιδευτικά εργαστήρια

 

Aristotelists: creating philosophy workshops for students.

Charis Tabakis, PhD of Philosophy, LT Staff, Department of Philosophy, University of Patras

Abstract

In the framework of the development of the "Aristotelists" website, the digital hub for Aristotelian philosophy, provision was made for the creation of educational philosophy workshops for students. The text reviews the work undertaken and examines the variables considered in the design of the workshops, while highlighting the challenges and choices that arose in practice. It also refers to the experience of the pilot application of the workshops by teachers during the current school term and proceeds to a critical evaluation of the prospects of the project, which is heading towards its final phase, proposing the pursuit of attracting an international audience and above all the organizational guarantee of its duration, especially in view of the rapidly evolving conditions that are taking shape in educational matters.

Keywords:

Philosophy, education, Aristotle, Aristotelists, educational workshops

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.

 


Συντάκτες

Ενημερωτικό δελτίο