[29/12/2023]
Χίλιες και μία ερμηνείες: Η πρόσληψη της Αντιγόνης από διαφορετικές μορφές τέχνης
Λιούσα Ελένη, εκπαιδευτικός ΠΕ02, 3ο ΓΕΛ Σερρών
Σεράνης Παναγιώτης, εκπαιδευτικός ΠΕ02, Πρότυπο ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής
Περίληψη
Το διασχολικό πρόγραμμα με τίτλο «Χίλιες και μία ερμηνείες: Η πρόσληψη της Αντιγόνης από διαφορετικές μορφές τέχνης» υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων κατά το σχολικό έτος 2020-2021 από 24 μαθητές[1] του Πρότυπου ΓΕΛ της Βαρβακείου Σχολής και 12 μαθητές του 3ου ΓΕΛ Σερρών. Οι συνθήκες της πανδημίας και η παρεπόμενη εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία για μεγάλα χρονικά διαστήματα τη συγκεκριμένη σχολική χρονιά συντέλεσαν καθοριστικά στην υλοποίησή του, καθώς αξιοποιήθηκε η εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τα εργαλεία και τις λειτουργίες της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Με γνώμονα και βασικό σκοπό αφενός τη δημιουργική ενσωμάτωση της τέχνης στη διδασκαλία ενός υποχρεωτικού μαθήματος του Ωρολογίου Προγράμματος και αφετέρου την ουσιαστική συνεργασία μεταξύ δύο σχολείων διαφορετικού τύπου (πρότυπο και συμβατικό) και από διαφορετικές περιοχές, σχηματίστηκαν έξι μικτές ομάδες, οι οποίες μελέτησαν και διερεύνησαν τη σχέση της Αντιγόνης του Σοφοκλή με σύγχρονα έργα τέχνης που προσλαμβάνουν και αναδημιουργούν την αρχαία τραγωδία.
[1] Το αρσενικό γραμματικό γένος χρησιμοποιείται χάριν συντομίας, για να δηλώσει μαθητές και μαθήτριες.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.