[4/5/2024]
Απόψεις υποψηφίων εκπαιδευτικών για το θεσμό του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα στις σχολικές μονάδες
Γεώργιος Ν. Βοζαΐτης, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών, M.Sc., διδάσκων ΑΣΠΑΙΤΕ Πάτρας
Περίληψη
Στην ελληνική εκπαιδευτική βιβλιογραφία δεν καταγράφεται συχνά ο τρόπος πρόσληψης νέων θεσμικών μέτρων από τους εκπαιδευτικούς της πράξης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δημοσιεύονται είτε κείμενα συνδικαλιστικών φορέων ή άλλων ειδικών επιστημόνων, συνήθως ακαδημαϊκών. Η εργασία αυτή, συμβάλλοντας στην ανάδειξη του τρόπου νοηματοδότησης θεσμικών αλλαγών από νέους εκπαιδευτικούς, καταγράφει και σχολιάζει απόψεις υποψηφίων εκπαιδευτικών που φοιτούν σε προγράμματα Παιδαγωγικής Κατάρτισης σχετικά με την εφαρμογή του νέου θεσμού του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα στη σχολική εκπαίδευση. Αρχικά, παρουσιάζεται το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και, στη συνέχεια, παρατίθενται απόψεις 15 υποψηφίων εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώθηκαν σε γραπτό ερωτηματολόγιο. Οι καταγεγραμμένες θέσεις παρέχουν αφορμή για προβληματισμό σχετικά με τον θεσμό αυτό, αν στόχος παραμένει όχι μόνο η «τυπική» εφαρμογή και η βιωσιμότητά του αλλά και η αποτελεσματικότητά του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Νέα Παιδεία (2024), τ. 189-190
Δείτε πληροφορίες για τη συνδρομή του 2024 στη σχετική ιστοσελίδα.
Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο τεύχος με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη.